
Чому у японських авто лючок бака здебільшого зліва, а у німецьких – справа
Автомобілісти часто помічають, що у різних марок машин лючок паливного бака розташований з різних боків. На перший погляд, у цьому немає логіки. Проте інженери дотримуються певних традицій та технічних принципів.
Так, у більшості японських авто заправна горловина розміщена зліва, тоді як у німецьких — праворуч. Головна причина — особливості конструкції та розподіл ваги. Повний бак додає машині близько 40 кг, тому виробники намагаються збалансувати навантаження.
У Японії кермо знаходиться справа, тож паливний бак логічно зміщують у ліву частину кузова. У Європі ж ситуація протилежна: водій сидить зліва, тому інженери переносять бак вправо, щоб вирівняти масу авто.
До того ж, у сучасному автопромі панує принцип уніфікації — платформи створюють одразу для кількох моделей. Якщо компанія одного разу визначила, де буде розташований лючок, ця схема закріплюється за цілою лінійкою автомобілів.
Є й фактор безпеки. Якщо водієві доведеться заправляти машину з каністри на узбіччі, йому безпечніше перебувати далі від потоку транспорту. Саме тому у країнах із правостороннім рухом паливний лючок частіше роблять зліва, а при лівосторонньому — навпаки, справа.
Щоб не плутатися на заправці, варто пам’ятати простий лайфхак: на панелі приладів біля значка бензобака є стрілка, яка підкаже правильний бік.