Ситуація з пальним: хто торгує та за якими цінами
10. 05. 2022

Ситуація з пальним: хто торгує та за якими цінами

10. 05. 2022

Нестача палива за умов державного регулювання цін грає все новими фарбами

Купить бензин Киев

 

Вже проглядаються основні категорії заправників. Аналітик паливного ринку Сергій Куюн, умовно розділив представників паливного ринку в Україні, і розповів про них в своєму блозі

Прямі тобто Відкриті

Зазвичай, несистемні АЗС. Це можуть бути невеликі або самотні мережі, які відкрито піднімають ціни на паливо і торгують за ними, не дивлячись на те, що такі ціни значно вищі за встановлені чиновниками. Вартість бензину на таких заправках сягає – 53-60 гривень за літр палива. Здебільше вони користуються законами ринку

Хитрі

Ці маскують торгівлю за завищеними цінами або просто тримають сухі заправки, продаючи все паливо в опті.
На цих заправках нулі або незрозумілі позначення типу 0,99 або 0,1 (мовляв, бензину немає, але є). Але на касі вам запропонують купити паливо або через програму, або талони, або прямо на місці за кеш, пробиваючи по касі талони власної мережі. Ціни на 5-20 грн/л дорожчі за “чиновницькі” – 50-60 грн/л.
Деякі мережі стоять з порожніми станціями, хоча паливо компанія завозить чимало. Його вони реалізують гуртом, де ціни не регулюються. Оптова ціна на ДП сьогодні стартує від 50 грн/л, тоді як на станціях не має перевищувати 44,76 грн/л. Формально порушень немає. Бізнес є бізнес.

 

нехватка бензина Украина

 

Слухняні

Ті, хто торгує в роздріб за регульованими цінами. Проте пального у них майже немає. А якщо є то, з спеціальними умовами (обов’язкові картки лояльності та ліміти відпуску в одні руки).

Проблема держрегулювання

Якщо скасувати держрегулювання, то паливо з’явиться? Однозначної відповіді тут немає, але очевидно що ціни зростуть до європейських. Звісно ситуація покращиться, але не сильно. Від цього в Європі не з’являться цистерни та локомотиви – основна причина нестачі нафтопродуктів в Україні.
Справа у тому що сенс держрегулювання у його нинішньому вигляді незрозумілий з інших міркувань. Ніхто не контролює дотримання граничних цін і схеми обходу. За таких умов держрегулювання повністю втрачає сенс.

Проте ціни знизяться

У зв’язку з очікуваним постачанням палива через румунський та польський порти, ціни на паливо підуть на спад. Бензин опуститься в ціні до менш ніж 40 грн за літр, а дизель не перевищуватиме 43 грн. Про це повідомляють у команді першого віце-прем’єра Юлії Свириденко.

Читайте також: де пройти сертифікацію авто в Києві

Новини
Всі новини
Пільговий імпорт вантажівок та спецмашин тимчасово було дозволено Пільговий імпорт вантажівок та спецмашин тимчасово було дозволено

Верховна Рада, на час дії воєнного стану та протягом 12 місяців...

При виїзді за кордон знову потрібна «Зелена картка» При виїзді за кордон знову потрібна «Зелена картка»

Починаючи з 28.04.2022 всім автомобілістам, які перетинають кордон з Польщею на...

Новини
Всі новини
Пільговий імпорт вантажівок та спецмашин тимчасово було дозволено Пільговий імпорт вантажівок та спецмашин тимчасово було дозволено

Верховна Рада, на час дії воєнного стану та протягом 12 місяців...

Ситуація з пальним: хто торгує та за якими цінами Ситуація з пальним: хто торгує та за якими цінами

Нестача палива за умов державного регулювання цін грає все новими фарбами...