Заборона на виготовлення нових авто з ДВЗ від Євросоюзу: як це вплине на Україну
Із 2035 на території ЄС вступає в дію заборона на випуск авто із ДВЗ (двигуни внутрішнього згорання).
Таке рішення було ухвалено Європарламентом цього тижня.
Чи вплинуть такі зміни на автомобільний ринок в Україні?
Рішення про відмову від авто із ДВЗ було ухвалено в рамках пакета «Fit for 55», яким передбачено скорочення на 55% викидів парникових газів Євросоюзом до 2035 року. Відповідно до рішення Європарламенту має відбутись повне скорочення викидів СО2 від легкових авто та мікроавтобусів.
Із 2035 року виготовлення нових легкових авто та мікроавтобусів буде можливим лише з електричним двигуном або з акумуляторним або водневим джерелом живлення. Імпорт нових авто із ДВЗ із-за меж Євросоюзу також буде неможливим.
За словами доповідача Європарламенту, нові правила будуть задавати курс автопромисловості та виступатимуть заохоченням виробляти автомобілі із нульовим або мінімальним рівнем викидів. Такі зміни сприятимуть досягнення до 2050 року кліматичної нейтральності, а це в свою чергу є однією із основних цілей Євросоюзу.
«Купівля та пересування на автомобілях з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими для споживачів, а ринок вживаних електромобілів зростатиме швидше. Так екологічне водіння стане доступним для кожного»
Який вплив матиме введення нових правил на авторинок України?
За переконаннями Інституту досліджень автомобільного ринку, різко на український авторинок такі правила Євросоюзу не вплинуть, оскільки:
- Дія нових правил стосується лише нових транспортних засобів та мають відношення в основному на виробників автомобілів. Привезення вживаних авто із ДВЗ до Євросоюзу не заборонили.
- Використання вживаних авто із ДВЗ не попадає в обмеження, що означає, що вторинний ринок існуватиме й надалі, а заміщення таких авто на електричні буде відбуватись поступово.
- Навіть з урахуванням того, що Україна – кандидат на вступ до ЄС і має виконати покладені на неї директиви, наша країна має індивідуальні правила, які стосуються виготовлення та імпорту транспортних засобів. Це дає можливість імпорту нових авто із ринків США, Китаю, Японії, Китаю, Кореї та країн, де немає обмежень щодо автомобілів із ДВЗ.
- Основа автомобільного ринку України – продаж вживаних транспортних засобів. Це зумовлено економічними чинниками та низькою купівельною спроможністю громадян. Середня кількість придбаних автомобілів в Україні становить 3-4 тисячі в місяць.
Отже, нововведення Європейського Союзу не вплинуть різко та суттєво на автомобільний ринок України, особливо на його вагому частину, яка тримається на імпорті та продажах авто із пробігом. Проте, ринок наповнюватиметься вживаними електромобілями. Таким чином в Україні додаватимуться нові автомобілі виготовлені в країнах ЄС, але й ато із ДВЗ потраплятимуть, але з інших країн.