Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Як продовжити життя батареї електромобіля: головні помилки водіїв та правила догляду
01. 12. 2025

Як продовжити життя батареї електромобіля: головні помилки водіїв та правила догляду

01. 12. 2025

Тягові батареї електромобілів значно чутливіші, ніж здається на перший погляд. Вони потребують іншого підходу, ніж бензинові авто, адже реагують на температуру, режим заряджання та рівень заряду. Неправильні звички водіїв можуть прискорювати старіння акумулятора — інколи навіть удвічі швидше від норми.

Чому батарея — не “бак на електриці”

Попри поширені уявлення, акумулятор електромобіля погано реагує як на дуже високий, так і на надто низький заряд. Тривале утримання батареї на 100%, регулярні розряди «до нуля», постійне користування швидкісними зарядками чи зберігання авто з майже порожнім акумулятором прискорюють деградацію хімічних компонентів усередині елементів.

На відміну від пального, електрохімічні елементи реагують на перегрів, мороз, глибокі розряди та високі напруги. Через це ресурс батареї поступово зменшується навіть тоді, коли авто просто стоїть у невдалих умовах.

Особливості різних типів батарей

NMC та NCA: потужні, але “вибагливі”

Такі батареї встановлюють у більшості електромобілів із великим запасом ходу — Tesla, Volkswagen, Hyundai, Kia, Mercedes та інших. Вони забезпечують високу продуктивність, але мають кілька критичних обмежень:

  • не люблять тривалий заряд 100%;
  • шкідливі часті поїздки “до нуля”;
  • швидка зарядка — лише за потреби, а не щодня;
  • теплові навантаження прискорюють деградацію.

Оптимальний режим — використання в межах 20–80% та заряджання до 100% лише перед далекою поїздкою.

LFP: витривалі та стабільні

LFP-батареї все частіше встановлюють у бюджетних і середніх електромобілях, зокрема у версіях Standard Range. Вони краще переносять повний заряд і глибокі розряди, але мають свої нюанси:

  • потребують періодичного заряджання до 100% для калібрування;
  • погано працюють у холоді та заряджаються повільніше на морозі.

Власникам таких авто рекомендують давати батареї прогрітися та не залишати її майже порожньою взимку.

Li-Po: потужні, але крихкі

Літій-полімерні батареї рідко використовують у масових машинах — їх частіше ставлять у спортивну техніку, дрони або мотоцикли. Вони:

  • погано переносять перегрів та перезаряд;
  • можуть деформуватися або набрякати при неправильному використанні;
  • потребують зберігання з середнім рівнем заряду.

Що найбільше шкодить будь-якій батареї

  • Висока температура + високий рівень заряду.
  • Довге перебування “на нулі” або майже порожнім.
  • Часті швидкі зарядки без пауз.
  • Зберігання авто на сонці або на морозі при екстремальних значеннях заряду.
  • Регулярні поїздки від 100% до 0%.

Як правильно доглядати за батареєю в повсякденному використанні

  • уникайте тривалих 100% для NMC/NCA;
  • користуйтеся переважно повільною AC-зарядкою;
  • для LFP періодично виконуйте повний заряд;
  • не залишайте батарею “майже нульовою”, особливо в мороз;
  • слідкуйте за температурою під час заряджання;
  • не зберігайте авто в спеку повністю зарядженим.

Батарея електромобіля може служити десятиліттями, якщо уникати крайнощів та створювати їй комфортні умови. Правильний підхід до заряджання, температури та зберігання дозволяє зберегти запас ходу та уповільнити деградацію.

Новини
Всі новини
Чи можуть оштрафувати українських водіїв за несвоєчасну заміну шин: що говорить закон Чи можуть оштрафувати українських водіїв за несвоєчасну заміну шин: що говорить закон

З приходом холодів водії по всій Україні знову порушують одне й...

В Україні готують повернення обов’язкового техогляду: що зміниться для водіїв В Україні готують повернення обов’язкового техогляду: що зміниться для водіїв

В Україні розпочалася підготовка до масштабного оновлення правил безпеки на дорогах...

Mitsubishi показала лімітовану офроуд-версію Triton Savana з рекордною прохідністю Mitsubishi показала лімітовану офроуд-версію Triton Savana з рекордною прохідністю

Mitsubishi представила у Бразилії нову спеціальну модифікацію пікапа Triton — варіант...

Новини
Всі новини
Як продовжити життя батареї електромобіля: головні помилки водіїв та правила догляду Як продовжити життя батареї електромобіля: головні помилки водіїв та правила догляду

Тягові батареї електромобілів значно чутливіші, ніж здається на перший погляд. Вони...

Чи можуть оштрафувати українських водіїв за несвоєчасну заміну шин: що говорить закон Чи можуть оштрафувати українських водіїв за несвоєчасну заміну шин: що говорить закон

З приходом холодів водії по всій Україні знову порушують одне й...

В Україні готують повернення обов’язкового техогляду: що зміниться для водіїв В Україні готують повернення обов’язкового техогляду: що зміниться для водіїв

В Україні розпочалася підготовка до масштабного оновлення правил безпеки на дорогах...