
Як пересуваються легкові авто на вторинному ринку України: куди їдуть автомобілі після перепродажу?
Вперше в Україні проведено дослідження, яке показує, як уживані легкові авто змінюють власників і переміщуються між регіонами країни. Це не про імпорт чи експорт, а про внутрішні переміщення вже зареєстрованих машин — коли автомобіль продають у межах однієї області або ж перевозять до іншої.
Такі дані допомагають краще зрозуміти переміщення автомобілів між регіонами, рівень попиту, особливості розподілу автопарку та активність покупців у різних частинах країни. Це важлива інформація про економічні та соціальні процеси в Україні.
За перші шість місяців 2025 року було проаналізовано лише ті випадки, коли легкові автомобілі переходили у нові руки з перереєстрацією в Україні. У кожному випадку зафіксовано місце, де автомобіль зареєстровано вдруге, і порівняно з попереднім регіоном.
Загалом приблизно 70% авто купують і продають у межах одного регіону. Ще близько 10% автомобілів «виїжджають» з області, а близько 20% навпаки — приїжджають з інших регіонів. Але це середнє по країні — реальна картина сильно відрізняється в різних областях.
Наприклад, Київська область стала найбільшим «постачальником» автомобілів — понад 75% машин, проданих там, поїхали до інших областей. Це може означати, що Київщина є своєрідним логістичним центром із великим числом дилерів та імпорту.
Навпаки, у Чернівецькій області понад 80% авто продаються і купуються всередині регіону — тут ринок замкнутий і менше авто «виходить» на інші території. Схожа ситуація в Тернопільській, Хмельницькій, Одеській та Закарпатській областях.
У містах Київ і Львів, які мають великий автомобільний обіг, близько 63% машин залишаються «місцевими». Це говорить про стабільний попит і активність на ринку.
Донецька і Херсонська області виділяються великою кількістю авто, які приїжджають з інших регіонів. Наприклад, у Херсонській до 40% авто — це машини, привезені здалеку. Це може бути пов’язано з відновленням автопарку після війни або змінами у структурі населення.
У Дніпропетровській, Харківській, Житомирській та Полтавській областях ситуація більш врівноважена — переважають угоди в межах регіону, а відсотки приїжджих та виїжджих машин близькі до загальноукраїнських.
Висновок: внутрішнє переміщення вживаних автомобілів в Україні — це показовий процес, який відображає зміну споживчих уподобань і рівень мобільності громадян. Попри загальну стабільність, різні області демонструють різну динаміку та виконують різні функції в обігу автомобілів на внутрішньому ринку.