Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Як Китай підриває автомобільну промисловість Європи
11. 09. 2025

Як Китай підриває автомобільну промисловість Європи

11. 09. 2025

Європейський автопром опинився в кризі: закриття заводів, скорочення робочих місць і втрата торговельних позицій. Головна причина – стрімкий перехід на електромобілі та залежність від китайських акумуляторів.

Масові скорочення та закриття заводів

За даними асоціації CLEPA, у 2024 році виробники автозапчастин у Європі скоротили понад 54 тисячі працівників, а лише за перші шість місяців 2025-го — ще 22 тисячі. Постраждали не тільки робітники на конвеєрах, а й висококваліфіковані інженери.

Торговельний дефіцит

Вперше в історії ЄС зафіксовано мінус у зовнішній торгівлі автозапчастинами.

  • У першій половині 2025 року дефіцит склав 1,4 млрд євро, тоді як рік тому був профіцит у 4,4 млрд євро.
  • За останні три роки імпорт китайських батарей для електрокарів подвоївся і досяг 11 млрд євро.
  • Ще п’ять років тому Європа експортувала до Китаю більше, ніж імпортувала, а тепер ситуація кардинально змінилася.

Втрата конкурентоспроможності

Експерти кажуть, що нинішня ситуація — це не тимчасові труднощі, а глибока структурна криза.

  • Президент Асоціації виробників автозапчастин SDCM Томаш Бебен попереджає: якщо закриття заводів стане нормою, Європа остаточно втратить свою комерційну перевагу.
  • У той час як Китай і США активно підтримують власних виробників, ЄС залишається пасивним.

Стан європейського автопрому

За даними ACEA:

  • У 2024 році в Європі випустили близько 14 млн авто — це на мільйон менше, ніж у 2023-му.
  • У ЄС залишилося 254 великих автомобільних заводи, але їхня перспектива під питанням.

Європейський автопром дедалі більше залежить від китайських комплектуючих, особливо від акумуляторів. Якщо ЄС не вживе термінових заходів, то може втратити одну з ключових галузей економіки та сотні тисяч робочих місць.

Новини
Всі новини
Вживані авто у 2025 році: хто дорожчає, а хто дешевшає на вторинному ринку Вживані авто у 2025 році: хто дорожчає, а хто дешевшає на вторинному ринку

Ринок вживаних автомобілів України продовжує дивувати своєю динамікою. За даними Інституту...

Чому у світі не скрізь правосторонній рух: пояснення, яке дивує Чому у світі не скрізь правосторонній рух: пояснення, яке дивує

У більшості країн світу автомобілі рухаються правою частиною дороги, як і...

Автомобілісту на замітку: перелік обов’язкових речей у машині у 2026 році Автомобілісту на замітку: перелік обов’язкових речей у машині у 2026 році

У 2026 році українські водії повинні й надалі дотримуватися вимог Правил...

Новини
Всі новини
Вживані авто у 2025 році: хто дорожчає, а хто дешевшає на вторинному ринку Вживані авто у 2025 році: хто дорожчає, а хто дешевшає на вторинному ринку

Ринок вживаних автомобілів України продовжує дивувати своєю динамікою. За даними Інституту...

Чому у світі не скрізь правосторонній рух: пояснення, яке дивує Чому у світі не скрізь правосторонній рух: пояснення, яке дивує

У більшості країн світу автомобілі рухаються правою частиною дороги, як і...

Підроблені документи на авто: яке покарання передбачене законом і як не стати жертвою шахраїв Підроблені документи на авто: яке покарання передбачене законом і як не стати жертвою шахраїв

В Україні дедалі частіше фіксують випадки підроблення документів, пов’язаних із транспортними...