
Водіям на замітку: чи варто переплачувати за бензин А-100
В Україні все частіше можна зустріти на АЗС високооктанове пальне А-100, яке рекламують як сучасне рішення для нових автомобілів із турбованими двигунами та системою прямого упорскування. Головна перевага такого бензину — підвищена стійкість до детонації, завдяки чому двигун може працювати на високих навантаженнях без ризику пошкоджень. Але експерти пояснюють: далеко не всім авто цей вид пального дійсно потрібен.
Коли А-100 виправдовує себе
За словами фахівців, реальну користь А-100 приносить лише у потужних автомобілях, які спроєктовані саме під таке пальне. У подібних випадках можна отримати приріст потужності до 10–15%, швидше прискорення та навіть економію пального на рівні 5–6%. Крім того, у складі А-100 є більше мийних присадок, що допомагають підтримувати чистоту паливної системи.
Чому більшості водіїв переплачувати не варто
Якщо виробник рекомендує А-92 або А-95, перехід на А-100 не дасть відчутного ефекту. Електроніка двигуна просто не зможе використати його потенціал. У результаті ні динаміка, ні витрата пального не зміняться, а витрати на заправку зростуть.
Ризики для старих автомобілів
Власникам машин із пробігом та застарілими двигунами варто бути обережними: висока температура згоряння у випадку А-100 може призвести до перегріву та прискореного зносу деталей. Для звичайних міських седанів і кросоверів, розрахованих на бензин А-95, використання такого пального не лише невигідне, а й потенційно шкідливе.
А-100 має сенс лише у тих випадках, коли його прямо рекомендує виробник автомобіля. Для більшості машин це радше дорога забаганка, ніж реальна перевага.