Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту
18. 09. 2025

Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту

18. 09. 2025

Турбонаддув у легкових авто з’явився ще у 60-х роках, а в 70-х став масовим рішенням через нафтову кризу. Його головна перевага – підвищення потужності двигуна на 20–40% без збільшення робочого об’єму.

Проте турбіна працює у вкрай складних умовах: температура вихлопних газів сягає 950 °C, а швидкість обертання – до 350 тисяч обертів на хвилину. У таких режимах головне навантаження лягає на моторне масло, яке одночасно змащує й охолоджує турбіну.

Чому важлива своєчасна заміна масла

Автомеханік Сергій Д. із Житомира, який понад 20 років спеціалізується на ремонті турбодвигунів, пояснює:

«Перегріте масло швидко втрачає захисні властивості, через що страждають підшипники й ущільнювачі турбіни».

Знос деталей при простроченій заміні мастила відбувається у кілька разів швидше, що може призвести до капремонту.

Коли міняти масло

Єдиного універсального інтервалу немає — все залежить від стилю їзди та рекомендацій виробника:

  • для більшості бензинових і дизельних турбоавто сервіс радить міняти мастило кожні 8–11 тис. км;
  • у складних умовах (бездоріжжя, буксирування причепа, постійні затори) інтервал слід скоротити;
  • Ford для 3,5-літрового EcoBoost рекомендує 12–16 тис. км, тоді як Subaru для WRX — лише 9,5 тис. км.

Важливо використовувати якісне масло, створене спеціально для високотемпературних режимів.

Ознаки проблем із турбіною

Водіям варто звернути увагу на такі симптоми:

  • синій дим із вихлопної труби;
  • запах горілого масла;
  • втрата потужності.

Це може вказувати на знос ущільнювачів або кілець турбіни. У кращому випадку потрібна заміна окремих деталей, у гіршому — всієї турбіни. Плюс у тому, що нові агрегати зазвичай продаються з гарантією.

Турбодвигун — потужний і технологічний, але вимагає уваги. Регулярна заміна масла та використання якісних мастильних матеріалів — головний спосіб продовжити ресурс турбіни й уникнути дорогого ремонту.

Новини
Всі новини
Чому на АЗС обов’язково потрібно глушити двигун: правила безпеки для всіх автомобілів Чому на АЗС обов’язково потрібно глушити двигун: правила безпеки для всіх автомобілів

На більшості автозаправних станцій України водії повинні вимикати двигун перед заправкою....

В Україні запроваджено сезонне обмеження швидкості в містах: що змінюється для водіїв В Україні запроваджено сезонне обмеження швидкості в містах: що змінюється для водіїв

З 1 листопада 2025 року в Україні офіційно запроваджено сезонне обмеження...

Як перевірити свідоцтво про реєстрацію авто: МВС пояснило, як розпізнати підробку Як перевірити свідоцтво про реєстрацію авто: МВС пояснило, як розпізнати підробку

На тлі зростання кількості підроблених документів на транспортні засоби, МВС нагадало...

Новини
Всі новини
Чому на АЗС обов’язково потрібно глушити двигун: правила безпеки для всіх автомобілів Чому на АЗС обов’язково потрібно глушити двигун: правила безпеки для всіх автомобілів

На більшості автозаправних станцій України водії повинні вимикати двигун перед заправкою....

В Україні запроваджено сезонне обмеження швидкості в містах: що змінюється для водіїв В Україні запроваджено сезонне обмеження швидкості в містах: що змінюється для водіїв

З 1 листопада 2025 року в Україні офіційно запроваджено сезонне обмеження...