Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту
18. 09. 2025

Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту

18. 09. 2025

Турбонаддув у легкових авто з’явився ще у 60-х роках, а в 70-х став масовим рішенням через нафтову кризу. Його головна перевага – підвищення потужності двигуна на 20–40% без збільшення робочого об’єму.

Проте турбіна працює у вкрай складних умовах: температура вихлопних газів сягає 950 °C, а швидкість обертання – до 350 тисяч обертів на хвилину. У таких режимах головне навантаження лягає на моторне масло, яке одночасно змащує й охолоджує турбіну.

Чому важлива своєчасна заміна масла

Автомеханік Сергій Д. із Житомира, який понад 20 років спеціалізується на ремонті турбодвигунів, пояснює:

«Перегріте масло швидко втрачає захисні властивості, через що страждають підшипники й ущільнювачі турбіни».

Знос деталей при простроченій заміні мастила відбувається у кілька разів швидше, що може призвести до капремонту.

Коли міняти масло

Єдиного універсального інтервалу немає — все залежить від стилю їзди та рекомендацій виробника:

  • для більшості бензинових і дизельних турбоавто сервіс радить міняти мастило кожні 8–11 тис. км;
  • у складних умовах (бездоріжжя, буксирування причепа, постійні затори) інтервал слід скоротити;
  • Ford для 3,5-літрового EcoBoost рекомендує 12–16 тис. км, тоді як Subaru для WRX — лише 9,5 тис. км.

Важливо використовувати якісне масло, створене спеціально для високотемпературних режимів.

Ознаки проблем із турбіною

Водіям варто звернути увагу на такі симптоми:

  • синій дим із вихлопної труби;
  • запах горілого масла;
  • втрата потужності.

Це може вказувати на знос ущільнювачів або кілець турбіни. У кращому випадку потрібна заміна окремих деталей, у гіршому — всієї турбіни. Плюс у тому, що нові агрегати зазвичай продаються з гарантією.

Турбодвигун — потужний і технологічний, але вимагає уваги. Регулярна заміна масла та використання якісних мастильних матеріалів — головний спосіб продовжити ресурс турбіни й уникнути дорогого ремонту.

Новини
Всі новини
Вийшов документальний фільм про Mercedes-Benz: від витоків марки до електричного G-Class Вийшов документальний фільм про Mercedes-Benz: від витоків марки до електричного G-Class

У світ вийшов новий документальний фільм, присвячений історії Mercedes-Benz. Стрічка охоплює...

Автомобілі, які зникнуть з конвеєрів у 2026 році: повний перелік і причини Автомобілі, які зникнуть з конвеєрів у 2026 році: повний перелік і причини

Світові автовиробники продовжують масштабне переформатування своїх модельних лінійок. Уже у 2026...

Водійські посвідчення в Україні: вікові вимоги та можливі нові правила для літніх водіїв Водійські посвідчення в Україні: вікові вимоги та можливі нові правила для літніх водіїв

В Україні діє диференційований підхід до отримання водійських прав залежно від...

Новини
Всі новини
Вийшов документальний фільм про Mercedes-Benz: від витоків марки до електричного G-Class Вийшов документальний фільм про Mercedes-Benz: від витоків марки до електричного G-Class

У світ вийшов новий документальний фільм, присвячений історії Mercedes-Benz. Стрічка охоплює...

Автомобілі, які зникнуть з конвеєрів у 2026 році: повний перелік і причини Автомобілі, які зникнуть з конвеєрів у 2026 році: повний перелік і причини

Світові автовиробники продовжують масштабне переформатування своїх модельних лінійок. Уже у 2026...

В Україні бракує “зелених” номерів для електромобілів: водії масово оформлюють авто до завершення пільг В Україні бракує “зелених” номерів для електромобілів: водії масово оформлюють авто до завершення пільг

У сервісних центрах МВС фіксують нестачу “зелених” номерних знаків, які необхідні...