Toyota представила водневий пікап Tacoma H2-Overlander на виставці SEMA 2025
Компанія Toyota на виставці SEMA 2025 у Лас-Вегасі презентувала експериментальний пікап Tacoma H2-Overlander, оснащений водневою силовою установкою. Новинка демонструє, що автовиробник продовжує активно розвивати технологію паливних елементів (FCEV), яку раніше застосовував у моделі Toyota Mirai.

Воднева установка від Mirai
Проєкт реалізовано силами підрозділу Toyota Racing Development (TRD). Концепт побудований на платформі TNGA-F та оснащений паливним елементом другого покоління, запозиченим у Mirai. До складу системи входять три водневі баки загальною місткістю 6 кг, інтегровані в раму автомобіля, а також 24,9-кіловатна літій-іонна батарея.
Електричну тягу забезпечують два мотори — передній потужністю 301 к.с. і задній на 252 к.с., що разом видають 547 к.с. Потужність передається через передній диференціал підвищеного тертя та задній електронно блокований диференціал.

Позашляхові можливості
Для покращення прохідності пікап отримав оновлену підвіску TRD з комплектом довгохідних важелів і амортизаторами Fox 2.5 Performance Elite, які також використовуються в Toyota Tundra. Гальмівна система — теж від Tundra. На 17-дюймові диски встановлені 35-дюймові позашляхові шини General Grabber.
Інноваційна система збору води
Однією з головних особливостей Tacoma H2-Overlander стала система збору води, що утворюється в процесі роботи паливних елементів. Вона фільтрує конденсат, який можна використовувати для побутових потреб у кемпінгу — наприклад, для миття або душу. Toyota зазначає, що це рішення наразі проходить патентування.
Крім того, пікап оснащено 15-кіловатною системою живлення, здатною забезпечити електроенергією кемпінг або зарядити два електромобілі одночасно через роз’єми NEMA 14-50.

Дизайн та оснащення
У кузові встановлена модульна система зберігання з панелями з переробленого вуглецевого волокна. Усередині — мангал, холодильник та інше туристичне спорядження. На даху розташовано намет і додаткові фари, а спереду — посилений бампер із лебідкою та буксирувальними гаками.

Вектор на майбутнє
Хоча серійна Tacoma з водневим двигуном поки не планується, H2-Overlander демонструє потенціал впровадження FCEV-технологій у сегменті позашляховиків. Toyota вже працює над новою генерацією водневих систем, які стануть на 20% ефективнішими і з’являться на наступній Corolla, що отримає бензинові, гібридні та електричні варіанти.
Таким чином, Toyota підтверджує довгострокову ставку на водень, розглядаючи його як ключовий елемент екологічного транспорту майбутнього.