Обов’язковий технічний контроль 2022
В Україну цьогоріч мають повернути обов’язковий технічний контроль для всіх легкових автомобілів.
Також це стосуватиметься і причепів до авто.
Це не є нововведенням, оскільки до 2011 року така практика в Україні вже застосовувалась – ОТК мали проходити всі без винятку кожні 2 роки. З 2011 року було вирішено, що перевірка справності транспортних засобів не є потрібною, та відмінили обов’язковий технічний контроль в Україні. Питання про ОТК знову постало після підписання нашою країною асоціації із ЄС.
Що потрібно знати про обов’язковий технічний контроль 2022
Точної дати повернення обов’язкового технічного контролю поки немає, проте відомо, що це не пізніше вересня поточного року.
Проект закону про техогляд нині у розробці Міністерства інфраструктури. Попри те, що підготовка є досить довгою, сам закон, після подання до Верховної Ради України, мають прийняти швидко. Підстав для сумнівів у прийнятті та впровадженні цього закону немає.
Для чого потрібно повернути ОТК
Рішення про відновлення обов’язкового техогляду не є ініціативою України, а є зобов’язанням висунутим у рамках підписання Угоди про асоціацію із ЄС. Один із додатків цієї угоди містить інформацію про директиву «про перевірки з придатності до експлуатації автомобілів та автопричепів». Директиви стосовно особистих легкових автомобілів мають запровадити протягом 5 років після того, як угода із Європейським Союзом набрала чинності, а це – 1 вересня 2017 року. Отже, запровадження обов’язкового технічного контролю в Україні має відбутись не пізніше 1 вересня 2022 року.
Хто буде зобов’язаний проходити ОТК та хто цю процедуру проводитиме
Обов’язковий техогляд стосуватиметься власників легкових та вантажних автівок та причепів. Щодо мотоциклів, скутерів та електричного транспорту в угоді мова не йде.
Минулого разу (до відміни ОТК у 2011 році) техогляди проводили держустанови, що стало своєрідною схемою корупції у цій галузі. Та й приватних автівок в Україні дуже багато, державні сервісні станції просто не справляться із таким потоком. Тому надавати послуги ОТК зможуть приватні лабораторії, які мають відповідну акредитацію. Записатись на Техогляд у мережі лабораторій Центр Авто можна тут.
А для унеможливлення реалізації корупційних схем, процес проведення техогляду буде фіксуватись на відео.
Хто не зможе пройти техогляд
- Першочергово до цього списку відносять нерозмитнені авто із іноземною реєстрацією, відомі як “євробляхи”.
- Також не зможуть пройти перевірку транспортні засоби, які змінювали, заявлені виробниками, параметри (дизельні авто із видаленими каталізаторами, вантажні мікроавтобуси переобладнані під пасажирські перевезення тощо).
- Биті автомобілі теж можуть потрапити до списку не придатних, проте це залежить від того наскільки якісно був проведений ремонт.
Оплата та ціна за обов’язковий технічний контроль 2022
Поки інформація, про те чи буде ОТК платним чи ні, відсутня, оскільки у жодному законопроекті не йде мова про пропозицію брати гроші за цю процедуру. Проте, це не означає, що так і залишиться та про ймовірність безкоштовного ОТК говорити ще рано.
Які можуть бути наслідки за не пройдений техогляд
Не пройдений техогляд загрожує власнику покаранням у вигляді штрафу сумою 1700 гривень. При повторному порушенні вже позбавлятимуть водійського посвідчення.