
Смертельна аварія Xiaomi SU7 спричинила обвал акцій компанії: знову під прицілом безпека електронних дверей
У китайському місті Ченду сталася трагічна аварія за участю електромобіля Xiaomi SU7, яка викликала хвилю занепокоєння серед водіїв та інвесторів. Після інциденту акції компанії Xiaomi на біржі впали майже на 9%, що стало найбільшим зниженням із квітня цього року.
Деталі події
За попередніми даними поліції, автомобілем керував 31-річний чоловік на прізвище Ден. Правоохоронці підозрюють, що водій перебував у стані алкогольного сп’яніння. Машина на великій швидкості врізалася в інший автомобіль, після чого вилетіла на розділювальну смугу та загорілася. Водій загинув на місці.
На відео, оприлюднених у китайських соцмережах Weibo, видно, як перехожі намагаються відкрити двері автомобіля, але безуспішно. Саме ця деталь знову підняла питання безпеки електронно-керованих дверних ручок, які при відключенні живлення часто стають недоступними ззовні.
Проблема електронних ручок
Користувачі соцмереж активно обговорюють, що подібна ситуація може повторитися і в інших електромобілях. Попри те, що Xiaomi SU7 має ручні аварійні замки, їх розташування може бути складним для сторонніх осіб, які не знайомі з конструкцією автомобіля.
Цей інцидент відновив дискусію про доцільність використання повністю прихованих дверних ручок, які стають нефункціональними при втраті електроживлення.
Міжнародний контекст
Проблема не нова: у США Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) ще у вересні почала розслідування щодо дефектів дверних ручок Tesla Model Y. Паралельно китайські регулятори, за даними місцевих ЗМІ, розглядають можливість обмеження використання повністю електронних конструкцій.
Журналістське розслідування Bloomberg News раніше виявило низку випадків, коли люди не змогли вибратися з електромобілів після аварії через збої в електросистемах дверей.
Реакція ринку
Попри офіційну версію поліції, яка вказує на провину водія, інцидент викликав серйозну реакцію серед інвесторів. У понеділок акції Xiaomi впали на 8,7%, що відображає занепокоєння ринку щодо можливих репутаційних і технічних наслідків для компанії.