Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Середній вік автотранспорту в Україні: які авто найстаріші, а які “омолоджуються” завдяки імпорту
17. 06. 2025

Середній вік автотранспорту в Україні: які авто найстаріші, а які “омолоджуються” завдяки імпорту

17. 06. 2025

Український автопарк залишається одним із найстаріших у Європі, але імпорт вживаних авто з-за кордону поступово змінює ситуацію. Аналітики порівняли середній вік транспортних засобів, які перепродаються всередині країни, з тими, що ввозяться з-за кордону.

Легкові автомобілі

На внутрішньому ринку середній вік легковиків становить близько 16 років. Натомість вживані машини з-за кордону значно молодші — в середньому 9,6 року. Це свідчить про те, що імпорт — головне джерело “омолодження” українського автопарку.

Вантажні авто

Ситуація аналогічна: внутрішній обіг — це переважно вантажівки віком 18,5–19 років, тоді як імпортом надходять значно молодші машини — в середньому 7,9 року.

Автобуси

Середній вік автобусів, які перепродаються в межах країни, перевищує 20 років. Імпортовані вживані автобуси — в середньому 13–14 років. На вік транспорту при ввезенні впливають і акцизні правила, що суттєво підвищують податки після 5 або 8 років, та вимоги до екологічних стандартів (Євро-5).

Мотоцикли — виняток

У цьому сегменті ситуація інша. Імпортовані вживані мотоцикли мають середній вік 14 років, що навіть більше, ніж у тих, що продаються в Україні (11,5 року). Причина — понад половина мотоциклів завозиться новими, а серед вживаних імпортують переважно дорогі класичні або спортивні моделі, як-от Honda CB, Kawasaki Ninja, Yamaha YZF тощо.

Висновки

  • Імпорт вживаних авто суттєво “омолоджує” український автопарк, особливо в сегментах легковиків, вантажівок і автобусів.
  • Мотоциклетний ринок має свою специфіку: тут лідирують нові моделі, а вживаний імпорт — це переважно спеціалізований сегмент з акцентом на культові байки.

Такий аналіз підтверджує: доступ до більш сучасного і безпечного транспорту в Україні залежить насамперед від можливості імпорту вживаних авто.

Новини
Всі новини
В Україні у серпні списали понад 2 тисячі авто: які моделі зникли з доріг В Україні у серпні списали понад 2 тисячі авто: які моделі зникли з доріг

У серпні 2025 року сервісні центри МВС зафіксували понад 2,1 тис....

Теоретичні іспити для водіїв: як відрізняються питання залежно від категорії прав Теоретичні іспити для водіїв: як відрізняються питання залежно від категорії прав

Майбутнім водіям варто знати, що запитання на теоретичному іспиті залежать від...

Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту Турбомотор і масло: як правильно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту

Турбонаддув у легкових авто з’явився ще у 60-х роках, а в...

Новини
Всі новини
В Україні у серпні списали понад 2 тисячі авто: які моделі зникли з доріг В Україні у серпні списали понад 2 тисячі авто: які моделі зникли з доріг

У серпні 2025 року сервісні центри МВС зафіксували понад 2,1 тис....

Теоретичні іспити для водіїв: як відрізняються питання залежно від категорії прав Теоретичні іспити для водіїв: як відрізняються питання залежно від категорії прав

Майбутнім водіям варто знати, що запитання на теоретичному іспиті залежать від...

Експерти спростували популярні міфи про варіаторні коробки передач Експерти спростували популярні міфи про варіаторні коробки передач

Попри те, що варіатори (CVT) давно стали звичними у сучасних автомобілях,...