
Середній вік автотранспорту в Україні: які авто найстаріші, а які “омолоджуються” завдяки імпорту
Український автопарк залишається одним із найстаріших у Європі, але імпорт вживаних авто з-за кордону поступово змінює ситуацію. Аналітики порівняли середній вік транспортних засобів, які перепродаються всередині країни, з тими, що ввозяться з-за кордону.
Легкові автомобілі
На внутрішньому ринку середній вік легковиків становить близько 16 років. Натомість вживані машини з-за кордону значно молодші — в середньому 9,6 року. Це свідчить про те, що імпорт — головне джерело “омолодження” українського автопарку.
Вантажні авто
Ситуація аналогічна: внутрішній обіг — це переважно вантажівки віком 18,5–19 років, тоді як імпортом надходять значно молодші машини — в середньому 7,9 року.
Автобуси
Середній вік автобусів, які перепродаються в межах країни, перевищує 20 років. Імпортовані вживані автобуси — в середньому 13–14 років. На вік транспорту при ввезенні впливають і акцизні правила, що суттєво підвищують податки після 5 або 8 років, та вимоги до екологічних стандартів (Євро-5).
Мотоцикли — виняток
У цьому сегменті ситуація інша. Імпортовані вживані мотоцикли мають середній вік 14 років, що навіть більше, ніж у тих, що продаються в Україні (11,5 року). Причина — понад половина мотоциклів завозиться новими, а серед вживаних імпортують переважно дорогі класичні або спортивні моделі, як-от Honda CB, Kawasaki Ninja, Yamaha YZF тощо.
Висновки
- Імпорт вживаних авто суттєво “омолоджує” український автопарк, особливо в сегментах легковиків, вантажівок і автобусів.
- Мотоциклетний ринок має свою специфіку: тут лідирують нові моделі, а вживаний імпорт — це переважно спеціалізований сегмент з акцентом на культові байки.
Такий аналіз підтверджує: доступ до більш сучасного і безпечного транспорту в Україні залежить насамперед від можливості імпорту вживаних авто.