Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Самоскиди в Україні: чому ринок застряг у «пастці старих вантажівок»
25. 09. 2025

Самоскиди в Україні: чому ринок застряг у «пастці старих вантажівок»

25. 09. 2025

Самоскиди — техніка, без якої важко уявити будівництво, кар’єри чи роботу комунальних служб. В Україні цей сегмент хоч і не найбільший, але стратегічно важливий. Та замість оновлення парк поступово перетворюється на музей радянської техніки.

Скільки самоскидів працює в Україні

За даними Інституту досліджень авторинку, щомісячно на ринок виходить у середньому близько 370 машин, з яких понад 85% — уживані. Частка нових становить лише 15%, і навіть серед них нерідко трапляються переобладнані машини (снігоприбиральна техніка, піскорозкидачі тощо).

Середній вік самоскидів в Україні — 30 років, а на дорогах досі працюють КамАЗи та ЗіЛи 1980-х років, які свого часу возили бетон і щебінь на будівництво ЧАЕС чи київського метро.

Чому ринок не оновлюється

Є кілька ключових причин:

  • Висока вартість нової техніки: від $60 000 за китайські моделі до $200 000 за важкі європейські.
  • Дорогі кредити та страхування.
  • Низькі тарифи на перевезення, які диктують перевізники зі старими машинами — новий самоскид просто не окупиться.
  • Податкове законодавство: акцизи на імпорт уживаних вантажівок роблять їх ввезення нерентабельним. Наприклад, за самоскид із двигуном 10 л акциз може сягати понад €12 000, якщо машина старша за 8 років. Плюс 10% мита і 20% ПДВ.

У результаті перевізники змушені підтримувати на ходу радянські машини, адже легально ввезти сучасний самоскид за доступною ціною практично неможливо.

Наслідки для ринку

Через «заморожені» правила середній вік техніки лише зростає. Українські самоскиди дедалі більше нагадують ті, що можна побачити в документальних фільмах про Індію чи Пакистан, де на дорогах працюють машини, які давно мали би опинитися в музеї.

Аналітики вважають, що ситуація не зміниться, поки не буде переглянуто податкову політику щодо ввезення вантажівок із пробігом. Інакше український ринок залишатиметься заручником «старого мотлоху».

Новини
Всі новини
Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти

Спроба зекономити кілька гривень на заправці може обернутися серйозними проблемами для...

Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв

2025 рік став роком великих змін для українського автострахування. Реформа обов’язкового...

Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям

Модель Opel Mokka завжди була однією з ключових у сегменті компактних...

Новини
Всі новини
Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти

Спроба зекономити кілька гривень на заправці може обернутися серйозними проблемами для...

Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв

2025 рік став роком великих змін для українського автострахування. Реформа обов’язкового...

Що означає SV на Lamborghini: історія двох літер, що стали символом швидкості та статусу Що означає SV на Lamborghini: історія двох літер, що стали символом швидкості та статусу

Lamborghini — бренд, який асоціюється з потужністю, емоціями та безкомпромісним дизайном....