Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Розмитнення електромобілів у 2026 році: скільки доведеться платити після скасування пільг
23. 12. 2025

Розмитнення електромобілів у 2026 році: скільки доведеться платити після скасування пільг

23. 12. 2025

В Україні завершується період податкових пільг на імпорт електромобілів. У проєкті Держбюджету на 2026 рік не передбачено продовження нульового ПДВ, тож із 1 січня електротранспорт оформлюватимуть за загальними правилами. Це означає суттєве зростання вартості розмитнення для покупців. 

Які пільги діють до кінця 2025 року

Податкові стимули для електромобілів працюють з 2018 року і стали ключовим драйвером розвитку ринку. Станом на сьогодні імпорт електрокарів передбачає:

  • ввізне мито — 0% (постійна норма);
  • акциз — 1 євро за 1 кВт·год ємності батареї;
  • ПДВ — 0%;
  • збір до Пенсійного фонду при першій реєстрації — 0%.

Саме відсутність ПДВ дозволяє заощаджувати близько 30% від повної вартості автомобіля з доставкою. Пільга діє лише до 31 грудня 2025 року і припиняється автоматично, без додаткових рішень парламенту.

Що зміниться з 1 січня 2026 року

Починаючи з 2026 року, при імпорті електромобілів повертається ПДВ у розмірі 20%. Водночас інші умови залишаються без змін:

  • мито — 0%;
  • акциз — 1 євро/кВт·год;
  • пенсійний збір — 0%.

Фактично нововведення стосується лише одного податку, але саме він формує основне подорожчання.

Приклад розрахунку: скільки доведеться платити

Розглянемо типовий для українського ринку варіант — електромобіль із батареєю 40 кВт·год (наприклад, Nissan Leaf другого покоління).

До кінця 2025 року:

  • вартість авто — $15 000;
  • доставка — $2 000;
  • акциз — близько $40;
  • ПДВ — 0%.

Підсумкова сума: приблизно $17 040.

З 1 січня 2026 року:

  • база для ПДВ: $17 040;
  • ПДВ 20%: $3 408.

Фінальна вартість: близько $20 448, тобто майже на 20% дорожче.

У гривневому еквіваленті різниця може сягати понад 140 тис. грн, залежно від курсу.

Чому пільгу не продовжили

Основні причини — бюджетні потреби держави в умовах війни та вимоги євроінтеграції. Нульовий ПДВ не відповідає директивам ЄС, де податок на додану вартість застосовується до всіх товарів, включно з транспортом (хоча ставка може бути зниженою).

Крім того, електромобілі не сплачують паливні акцизи, з яких формується дорожній фонд, що також стало аргументом проти продовження пільг.

Що робити покупцям: основні варіанти

  1. Встигнути розмитнити авто до 31 грудня 2025 року.
    Важливо: ключовим є саме митне оформлення, а не дата купівлі.
  2. Почекати 2026 року.
    Експерти прогнозують падіння імпорту на 20–40% у перші місяці, що може призвести до корекції цін на аукціонах.
  3. Обрати електромобіль на внутрішньому ринку.
    Авто, які вже розмитнені в Україні, не потребують повторної сплати ПДВ.

Що буде з ринком у 2026 році

Аналітики очікують тимчасове скорочення імпорту та помірне зростання цін на вторинному ринку — в межах 5–10%. Водночас навіть із поверненням ПДВ електромобілі залишаються вигіднішими в розмитненні, ніж бензинові чи дизельні авто, для яких діє повний набір податків.

Головне коротко

  • Мито на електромобілі — 0% і не змінюється.
  • З 1 січня 2026 року повертається ПДВ 20%.
  • Подорожчання розмитнення — близько 20% від повної вартості.

Скасування пільг завершує етап активного стимулювання ринку електрокарів. Надалі ключовими факторами розвитку стануть ціни, інфраструктура зарядних станцій та загальна транспортна стратегія держави.

Новини
Всі новини
Хто має право перетинати державний кордон без черги: перелік категорій Хто має право перетинати державний кордон без черги: перелік категорій

У періоди пікового навантаження на пункти пропуску — зокрема напередодні різдвяних...

Уряд запровадив компенсацію витрат на переобладнання авто для людей з інвалідністю: як працює новий механізм Уряд запровадив компенсацію витрат на переобладнання авто для людей з інвалідністю: як працює новий механізм

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про запровадження державної компенсації витрат на...

Найпоширеніші помилки водіїв, що найчастіше призводять до аварій Найпоширеніші помилки водіїв, що найчастіше призводять до аварій

Більшість дорожньо-транспортних пригод в Україні виникає не через технічний стан автомобілів,...

Новини
Всі новини
Хто має право перетинати державний кордон без черги: перелік категорій Хто має право перетинати державний кордон без черги: перелік категорій

У періоди пікового навантаження на пункти пропуску — зокрема напередодні різдвяних...

Уряд запровадив компенсацію витрат на переобладнання авто для людей з інвалідністю: як працює новий механізм Уряд запровадив компенсацію витрат на переобладнання авто для людей з інвалідністю: як працює новий механізм

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про запровадження державної компенсації витрат на...

Розмитнення електромобілів у 2026 році: скільки доведеться платити після скасування пільг Розмитнення електромобілів у 2026 році: скільки доведеться платити після скасування пільг

В Україні завершується період податкових пільг на імпорт електромобілів. У проєкті...