Рейди пасажирських перевезень: хто і що перевіряє
У Києві вступили в силу нові правила для пасажирських перевезень та вже розпочала роботу інспекція Комунальної служби перевезень. З 17 вересня інспектори почали контроль за дотриманням нововведень щодо стандартизації пасажирських перевезень по Києву. На даний момент в місті працює шість працівників “контролю перевізників”.
Інспектори Комунальної служби перевезень будуть контролювати наявність необхідних документів у водіїв, схему та розклад маршруту, страховку. Перевірятимуть також технічний стан транспортних засобів, чи пристосований транспорт до перевезення осіб із інвалідністю та чи дотримуються водії таких норм як температурні режими в салонах, санітарний стан та відсутність зайвого шуму в салоні, наявність інформаційного плакату із даними водія та його фотографією, формений одяг водіїв тощо. Для контролю дотримання температурного режиму Комунальна служба перевезень закупила спеціальні термометри, які відкалібрували та сертифікували «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
Інспектори матимуть боді-камери для фіксації ймовірних порушень, які повинні бути включеними протягом усієї перевірки.
За словами заступника голови КМДА, інспектори отримали настанови щодо перевірок перед рейдом. Їх закликали проводити перевірки попри всі можливі перешкоди. Один склад інспекції вже було звільнено. Сподіватимемось, що на цей раз ніщо не завадить реалізувати план перевірок.
Інспектори можуть перевіряти перевізників хоч 30 днів поспіль, тому навіть наявність планів перевірок у вільному доступі, навряд чи допоможе приховати невідповідність новим установленим нормам.
Рейди проводитимуться на кінцевих зупинках маршруту, щоб не затримувати людей, оскільки вже був інцидент під час перевірки одного із автобусів. Через обурення та конфліктність людей його просто прийшлось відпустити не завершивши перевірку. Пасажирам байдужа наявність документів та чи дотримуються водії нововведень, всім важливіше дістатися до місця призначення.
Після проведення перевірки, за умови виявлення та фіксації порушень, на перевізника складається акт, він отримує попередження та має два тижні (14 днів) виправити невідповідності. Якщо ж перевізник отримає друге попередження – місто розірве із ним договір.
Мета даних перевірок – підняти рівень пасажирських перевезень як державного так і приватного транспорту. Тепер вже не получиться заявляти одні транспортні засоби на конкурси для тендерів, а на маршрут виводити інші та й слідкувати за справністю та дотриманням норм прийдеться тепер теж на постійній основі.