Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв
07. 10. 2025

Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв

07. 10. 2025

2025 рік став роком великих змін для українського автострахування. Реформа обов’язкового страхування цивільної відповідальності (ОСЦПВ) повністю оновила підхід до захисту водіїв. Тепер цей поліс — не просто формальність, а реальний інструмент фінансової безпеки на дорозі.

Нові правила — більше захисту

Головна мета реформи — зробити страхування ефективним і прозорим. Відтепер усі виплати проводяться без урахування зносу деталей, а франшиза скасована. Постраждалий у ДТП звертається до своєї страхової компанії, а не до страховика винуватця — це пришвидшує процедуру й позбавляє зайвих формальностей.

Значно зросли і ліміти виплат. Тепер:

  • за шкоду майну — до 250 тис. грн на одного потерпілого і 1,25 млн грн на випадок;
  • за шкоду життю та здоров’ю — 500 тис. грн на особу і 5 млн грн на випадок.

Це перший крок до європейських стандартів страхового захисту.

Менше бюрократії, більше цифровізації

Скасування ліміту у 80 тис. грн для Європротоколу — одна з найочікуваніших змін. Тепер будь-яку ДТП без постраждалих можна оформити без поліції, якщо сума збитків не перевищує 250 тис. грн.
Завдяки мобільному застосунку оформлення електронного Європротоколу займає близько 10 хвилин, а дані одразу потрапляють до єдиної системи.

Компанія «Оранта» відзначає, що після реформи кількість електронних протоколів зросла на третину, а понад половина ДТП без потерпілих нині оформлюється саме в такий спосіб.

Швидші виплати та менше скарг

За інформацією МТСБУ, у другому кварталі 2025 року 75% страхових випадків були врегульовані менш ніж за два місяці, а 85% — у межах трьох. Це рекордні показники для українського ринку.
Кількість скарг від клієнтів скоротилася вдвічі — до 0,2% від загальної кількості звернень.

Додатковий захист — за бажанням

У великих містах, де збитки часто перевищують базові ліміти, популярності набирає добровільне страхування цивільної відповідальності (ДЦВ). Воно дозволяє збільшити покриття ще на 100 тис., 500 тис., 1 або 5 млн грн. Вартість такого поліса невисока — від кількох сотень до кількох тисяч гривень на рік, тож багато водіїв розглядають його як «страхову подушку безпеки».

Зростання цін — без шокових стрибків

Покращення умов страхування, підвищення лімітів та подорожчання автозапчастин спричинили підвищення вартості ОСЦПВ. Для окремих категорій водіїв ціна поліса зросла майже вдвічі, проте фахівці наголошують: це природний наслідок покращення якості покриття.
У 2026 році очікується ще одне оновлення лімітів — до 1 млн грн на особу і 20 млн грн на випадок, однак тарифи зростатимуть поступово.

Нові орієнтири на ринку

Після реформи водії все частіше обирають страховика не за ціною, а за якістю сервісу, зручністю цифрових рішень та швидкістю виплат.
Тепер успіх компаній визначається не лише конкурентними тарифами, а й довірою клієнтів. Адже сучасна автоцивілка — це вже не формальність, а реальний захист у непередбачених ситуаціях.

Новини
Всі новини
Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти

Спроба зекономити кілька гривень на заправці може обернутися серйозними проблемами для...

Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям

Модель Opel Mokka завжди була однією з ключових у сегменті компактних...

Що означає SV на Lamborghini: історія двох літер, що стали символом швидкості та статусу Що означає SV на Lamborghini: історія двох літер, що стали символом швидкості та статусу

Lamborghini — бренд, який асоціюється з потужністю, емоціями та безкомпромісним дизайном....

Новини
Всі новини
Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти Що буде, якщо залити А-92 замість А-95: пояснюють експерти

Спроба зекономити кілька гривень на заправці може обернутися серйозними проблемами для...

Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв

2025 рік став роком великих змін для українського автострахування. Реформа обов’язкового...

Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям Оновлений Opel Mokka: тест-драйв міського кросовера з новим обличчям

Модель Opel Mokka завжди була однією з ключових у сегменті компактних...