
Реформа автоцивілки 2025: що змінилося для українських водіїв
2025 рік став роком великих змін для українського автострахування. Реформа обов’язкового страхування цивільної відповідальності (ОСЦПВ) повністю оновила підхід до захисту водіїв. Тепер цей поліс — не просто формальність, а реальний інструмент фінансової безпеки на дорозі.
Нові правила — більше захисту
Головна мета реформи — зробити страхування ефективним і прозорим. Відтепер усі виплати проводяться без урахування зносу деталей, а франшиза скасована. Постраждалий у ДТП звертається до своєї страхової компанії, а не до страховика винуватця — це пришвидшує процедуру й позбавляє зайвих формальностей.
Значно зросли і ліміти виплат. Тепер:
- за шкоду майну — до 250 тис. грн на одного потерпілого і 1,25 млн грн на випадок;
- за шкоду життю та здоров’ю — 500 тис. грн на особу і 5 млн грн на випадок.
Це перший крок до європейських стандартів страхового захисту.
Менше бюрократії, більше цифровізації
Скасування ліміту у 80 тис. грн для Європротоколу — одна з найочікуваніших змін. Тепер будь-яку ДТП без постраждалих можна оформити без поліції, якщо сума збитків не перевищує 250 тис. грн.
Завдяки мобільному застосунку оформлення електронного Європротоколу займає близько 10 хвилин, а дані одразу потрапляють до єдиної системи.
Компанія «Оранта» відзначає, що після реформи кількість електронних протоколів зросла на третину, а понад половина ДТП без потерпілих нині оформлюється саме в такий спосіб.
Швидші виплати та менше скарг
За інформацією МТСБУ, у другому кварталі 2025 року 75% страхових випадків були врегульовані менш ніж за два місяці, а 85% — у межах трьох. Це рекордні показники для українського ринку.
Кількість скарг від клієнтів скоротилася вдвічі — до 0,2% від загальної кількості звернень.
Додатковий захист — за бажанням
У великих містах, де збитки часто перевищують базові ліміти, популярності набирає добровільне страхування цивільної відповідальності (ДЦВ). Воно дозволяє збільшити покриття ще на 100 тис., 500 тис., 1 або 5 млн грн. Вартість такого поліса невисока — від кількох сотень до кількох тисяч гривень на рік, тож багато водіїв розглядають його як «страхову подушку безпеки».
Зростання цін — без шокових стрибків
Покращення умов страхування, підвищення лімітів та подорожчання автозапчастин спричинили підвищення вартості ОСЦПВ. Для окремих категорій водіїв ціна поліса зросла майже вдвічі, проте фахівці наголошують: це природний наслідок покращення якості покриття.
У 2026 році очікується ще одне оновлення лімітів — до 1 млн грн на особу і 20 млн грн на випадок, однак тарифи зростатимуть поступово.
Нові орієнтири на ринку
Після реформи водії все частіше обирають страховика не за ціною, а за якістю сервісу, зручністю цифрових рішень та швидкістю виплат.
Тепер успіх компаній визначається не лише конкурентними тарифами, а й довірою клієнтів. Адже сучасна автоцивілка — це вже не формальність, а реальний захист у непередбачених ситуаціях.