
Plug-in гібриди не такі «зелені», як здаються: чого чекати українцям
Популярні plug-in гібриди — авто з електродвигуном і бензиновим мотором — часто продають як екологічну альтернативу. Але нове дослідження Transport and Environment показало: в реальній експлуатації ці машини майже не знижують викиди в атмосферу.
Аналітики проаналізували понад 800 тисяч гібридів у Європі, зареєстрованих з 2021 по 2023 рік. Виявилось, що реальні викиди CO? у plug-in гібридів лише на 19% менші, ніж у звичайних бензинових або дизельних авто. Лабораторні тести обіцяли до 75% економії.
Причина проста: більшість водіїв користується електромотором значно рідше, ніж розраховували виробники. Електричний режим активний лише 27% часу, тоді як офіційні дані передбачали 84%. Через це розрив між «паперовими» і реальними даними постійно зростає — у 2023 році фактичні викиди були майже в п’ять разів більші, ніж у тестах.
«На папері plug-in гібриди виглядають як екологічна альтернатива, а на дорозі — майже звичайні бензинові авто. Це справжня проблема для водіїв і для довкілля», — коментує Софія Навас Гольке з Transport and Environment.
Що це означає для українських водіїв? По-перше, економія палива та «зелені» бонуси можуть бути значно меншими, ніж очікується. По-друге, якщо купуєте plug-in гібрид, слід уважно перевіряти реальний пробіг на електриці, адже лише від нього залежить, скільки ви дійсно економите і наскільки зменшуєте шкідливі викиди.
Експерти наголошують: без оновлення стандартів тестування plug-in гібриди ризикують стати «фальшивою зеленою альтернативою» — машинами, які лише створюють ілюзію зниження забруднення.