Китайські авто захоплюють український ринок: лідери продажів та тенденції
Український ринок автомобілів демонструє рекордне зростання частки китайських брендів. За даними AUTO-Consulting, у липні 2025 року китайські авто становили 27% усіх продажів, що є історичним максимумом. На початку року цей показник становив лише 16%.
Не йдеться лише про бренди BYD, Zeekr чи Xiaomi: до категорії “китайських” авто також включаються Mercedes-Benz, Audi, Volvo та інші марки, виготовлені на заводах у Китаї. Активно розвивається й сегмент “сірого” імпорту, коли неофіційні дилери завозять преміальні авто, використовуючи пільги на електромобілі.
Найпопулярніші нові моделі у 2025 році:
- BYD Song Plus – 391 реєстрація
 - HONDA eNS1 – 206 реєстрацій
 - VWUnix – 131 реєстрація
 - ZEEKR 7X – 104 реєстрації
 - Audi Q4 – 89 реєстрацій
 

Найзатребуваніші б/в автомобілі з Китаю:
- BYD Song Plus – 28 одиниць
 - Audi Q4 – 27 одиниць
 - BYD Sea Lion 07 – 24 одиниці
 - Polestar 2 – 23 одиниці
 - ZEEKR 001 – 22 одиниці
 

Преміум-сегмент поступається китайським виробникам:
- Audi: частка “китайських” авто зросла з 29% до 37%
 - Mercedes-Benz: з 6% до 11,5%
 - BMW: з 0,6% до 7%
 
Електромобілі: Китай домінує майже повністю. За сім місяців 2025 року 91,7% усіх електрокарів проданих в Україні були вироблені в Китаї, а у липні – вже 95,4%.
Експертна думка:
Аналітики висловлюють занепокоєння щодо пільг на імпорт китайських електромобілів. Вони вважають, що логічніше стимулювати ввезення європейських чи американських авто, що відповідало б геополітичним інтересам України. Зараз під гаслом “зеленої енергетики” держава фактично підтримує китайський автопром, витісняючи європейських виробників із ринку.