
Китайські авто захоплюють український ринок: лідери продажів та тенденції
Український ринок автомобілів демонструє рекордне зростання частки китайських брендів. За даними AUTO-Consulting, у липні 2025 року китайські авто становили 27% усіх продажів, що є історичним максимумом. На початку року цей показник становив лише 16%.
Не йдеться лише про бренди BYD, Zeekr чи Xiaomi: до категорії “китайських” авто також включаються Mercedes-Benz, Audi, Volvo та інші марки, виготовлені на заводах у Китаї. Активно розвивається й сегмент “сірого” імпорту, коли неофіційні дилери завозять преміальні авто, використовуючи пільги на електромобілі.
Найпопулярніші нові моделі у 2025 році:
- BYD Song Plus – 391 реєстрація
- HONDA eNS1 – 206 реєстрацій
- VWUnix – 131 реєстрація
- ZEEKR 7X – 104 реєстрації
- Audi Q4 – 89 реєстрацій
Найзатребуваніші б/в автомобілі з Китаю:
- BYD Song Plus – 28 одиниць
- Audi Q4 – 27 одиниць
- BYD Sea Lion 07 – 24 одиниці
- Polestar 2 – 23 одиниці
- ZEEKR 001 – 22 одиниці
Преміум-сегмент поступається китайським виробникам:
- Audi: частка “китайських” авто зросла з 29% до 37%
- Mercedes-Benz: з 6% до 11,5%
- BMW: з 0,6% до 7%
Електромобілі: Китай домінує майже повністю. За сім місяців 2025 року 91,7% усіх електрокарів проданих в Україні були вироблені в Китаї, а у липні – вже 95,4%.
Експертна думка:
Аналітики висловлюють занепокоєння щодо пільг на імпорт китайських електромобілів. Вони вважають, що логічніше стимулювати ввезення європейських чи американських авто, що відповідало б геополітичним інтересам України. Зараз під гаслом “зеленої енергетики” держава фактично підтримує китайський автопром, витісняючи європейських виробників із ринку.