Коли чекати на створення вантажівок на автопілоті, як спосіб боротьби з нестачею далекобійників
Скільки потрібно буде переплатити за автономну вантажівку, переваги керування без людини та що таке «віртуальні залізниці» створені для самостійного пересування вантажівок
Прямо зараз у США та в усьому світі відчувається брак водіїв вантажівок, що посилюється бумом електронної комерції, викликаним пандемією.
Одне з вирішень проблеми – вантажівки на автопілоті, і кілька компаній борються за те, щоб першими запустити таке. Серед них TuSimple із США, повідомляє CNN.
Заснована в 2015 році компанія TuSimple на своїх 70 прототипах вантажівок провела більше 3 мільйонів км дорожніх випробувань у США, Китаї та Європі. TuSimple має угоди з двома найбільшими світовими виробниками вантажівок – Navistar у США та Traton, вантажним бізнесом Volkswagen у Європі, – на розробку та виробництво повністю автономних моделей, які він сподівається запустити до 2024 року.
“Сьогодні, оскільки система не повністю готова, у нас завжди є водій та інженер з безпеки на борту, коли ми проводимо випробування, але ми їхали повністю автономно: водій не торкався керма”, – сказав Ченг Лу, президент та головний виконавчий директор TuSimple.
Поїздка була завершена за 14 годин у порівнянні зі звичайними 24 годинами з водієм-людиною, переважно тому, що вантажівці не потрібно спати.
На відміну від безпілотних автомобілів, вантажівки TuSimple не пересуватимуться в галасливому міському потоці, а лише на ділянках шосе, які були ретельно нанесені на карту за допомогою власного програмного забезпечення компанії.
В результаті вантажівки TuSimple зможуть самостійно пересуватися лише заздалегідь позначеними торговими коридорами, які Лу називає «віртуальними залізницями» і більше ніде.
Компанія планує нанести на карту маршрути по всій Америці до 2024 року.
Ця технологія додасть до вартості вантажівки близько 50 000 доларів, а остаточна ціна складе приблизно 200 000 доларів. За словами Лу, це все одно дешевше, ніж платити за водія-людину.
Хоча Лу каже, що надійність як програмного забезпечення, так і обладнання все ще потрібно підвищити, TuSimple планує свої перші повністю автономні випробування без водія-водія в салоні до кінця року. Результати таких тестів покажуть, чи зможе компанія досягти своєї мети із запуску власних вантажівок до 2024 року. Лу каже, що лише у США зарезервовано 7000 одиниць.
У TuSimple є відомі конкуренти, такі як Google Waymo та Aurora, що підтримується Uber, але вони працюють над ширшим спектром безпілотних транспортних засобів, включаючи легкові. TuSimple працює виключно над безпілотними вантажівками, як і американські компанії Plus та Embark.
Усунення людського чинника на довгих вантажних маршрутах має й інші переваги. Компанія заявляє, що її вантажівки реагують у 15 разів швидше, ніж водії-люди, і можуть бачити далі дорогу навіть уночі.