Кінець пільг на електромобілі в Україні: що зміниться з 2026 року
З 2026 року українці знову платитимуть ПДВ та мито при купівлі електромобілів. Кабінет Міністрів не продовжив семирічні пільги на розмитнення “зелених” авто, які діяли з 2017 року.
За даними Національного банку, у 2025 році імпорт електромобілів до України може перевищити 2 млрд доларів, що значно більше, ніж у 2024 році (1,3 млрд доларів). Попит на електрокари продовжує зростати: у вересні 2025 року вони вперше стали найпопулярнішими серед нових авто, склавши третину продажів.

Пільги на розмитнення дозволяли звільняти електромобілі від ПДВ (20%) та мита (10%), що робило їх доступнішими. Прихильники продовження пільг вважають, що це стимулює розвиток ринку та зменшує залежність від пального. Пропонували навіть компенсаторні механізми, наприклад, дорожній збір або оплату за спожиту електроенергію.
Противники наголошують на великих втрат для державного бюджету. Так, у 2025 році держава недоотримала понад 14 млрд грн податків, а експерти оцінюють загальні втрати разом із дотаціями та акцизами на пальне у понад 30 млрд грн.
За 7 років пільгового розмитнення частка електромобілів в Україні зросла до 2,7–2,9% автопарку, що ставить країну серед лідерів у Європі за відсотком “зелених” авто. Навіть після повернення ПДВ і мита електромобілі залишатимуться популярними, оскільки їхня вартість все ще може бути вигіднішою за традиційні бензинові або дизельні авто.
Прогноз Нацбанку свідчить, що після скасування пільг імпорт електрокарів тимчасово скоротиться, але поступово повернеться до попереднього рівня. Ринок електромобілів вже зайняв стабільну нішу, і попит на них збережеться навіть без податкових преференцій.