
Jaguar та Aston Martin можуть зіткнутися з «битвою за квоти» у США
Британські преміальні автовиробники отримали знижені мита на експорт до США — ставка знизилася з 27,5% до 10%. Але є нюанс: пільга діятиме лише на перші 25 тисяч авто щокварталу, а решта машин оподатковуватиметься за старим тарифом.
Це створює ризик конкуренції між виробниками. Адже найбільший експортер — Jaguar Land Rover (JLR), який відправляє близько 84 тисяч авто на рік, може «з’їсти» більшість квоти. У такому випадку для менших брендів, як Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce чи McLaren, залишиться мало місця.
Керівник Aston Martin вже заявив, що угода фактично перетворюється на «тарифну історію JLR», а дрібні гравці можуть опинитися під тиском. Bentley також висловлює сумніви, як працюватиме квотування.
Серед можливих рішень обговорюють кілька варіантів:
- розподіл квоти за категоріями (наприклад, виділити частку для суперкарів),
- прив’язати пільги до минулорічних продажів,
- провести «аукціон квот», щоб 10% тариф отримали ті, хто його найбільше цінує.
Ідеальним рішенням британські автовиробники вважають перегляд угоди зі США та збільшення ліміту. Адже для багатьох брендів американський ринок становить до 50% продажів.
Ситуацію ускладнює ще й майбутній перехід Jaguar на електромобілі у 2026 році. Компанія планує продавати менше авто, але за вищою ціною, щоб зберегти позиції на ринку навіть у межах тарифних обмежень.
Експерти наголошують: навіть «вигідні» торгові угоди можуть приховувати чимало проблем. І нові правила у США — яскравий приклад того, як тарифи створюють більше питань, ніж відповідей.