
Ford ламає 100-річну традицію: компанія інвестує $2 млрд у нову еру виробництва електромобілів
Автовиробник Ford оголосив про масштабну трансформацію свого заводу в Луїсвіллі (Кентуккі), вклавши у проєкт 2 мільярди доларів. Мета — створення нового покоління доступних електромобілів, але ключова особливість у тому, що компанія відмовляється від класичної рухомої конвеєрної лінії, запровадженої самим Генрі Фордом ще 112 років тому.
Замість традиційного конвеєра на підприємстві з’явиться «універсальна виробнича система» у форматі трьох окремих гілок зборки. Передня та задня частини авто виготовлятимуться окремо, а третя гілка збиратиме структурну батарею разом із салоном. У фіналі всі елементи поєднаються, утворюючи готовий електромобіль.
Такий підхід дозволить скоротити кількість деталей на 20%, зменшити число шлангів та з’єднань системи охолодження наполовину, а також на чверть зменшити кількість кріплень. Крім того, виробництво стане на 15% швидшим і вимагатиме на 40% менше док-станцій.
Першою моделлю, що вийде з нового виробничого процесу, стане середньорозмірний електропікап, схожий за габаритами на Ford Maverick, але з просторішим салоном.
Генеральний директор Ford Джим Фарлі визнає, що це — ризикований крок: підрозділ електромобілів у другому кварталі 2025 року зазнав збитків у розмірі $1,3 млрд, а продажі моделей F-150 Lightning і Mustang Mach-E знижуються.
Розробкою нової системи займалася спеціальна команда Skunkworks із 500 фахівців, серед яких колишні інженери Tesla, Rivian, Apple та Lucid Motors. Попри значне скорочення робочих місць та зростання автоматизації, керівництво Ford запевняє: співпраця з Об’єднаними працівниками автомобільної промисловості (UAW) ведеться з самого початку, і профспілки підтримують зміни, щоб зберегти виробництво в США.