Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Чим ми заправляємо автомобілі – Євро 5 чи Євро 3?
21. 10. 2022

Чим ми заправляємо автомобілі – Євро 5 чи Євро 3?

21. 10. 2022

Більшість автовласників у нинішніх умовах байдужі до цих євроіндексів. Важливо, щоб паливо було в наявності і не дорого. Але ж клас пального – справа не лише екологічна: всім сучасним автомобілям потрібен як мінімум Євро 5.

Відповідно, загальнонаціональні мережі АЗС – лідери ринку – давно вже не торгують паливом інших застарілих стандартів, і навіть в умовах війни більшість із них не відступають від цього правила.

На жаль, в умовах війни не всім мережам вдається дотримуватися таких суворих правил, тому сьогодні можна “випадково” заправитися бензином старого типу. А в чому власне різниця, і що буде, якщо сучасну машину нагодувати паливом, виготовленим за нормами Євро 3?

Чим відрізняється Євро 3 від Євро 5

Розподіл бензину та дизельного палива на класи розпочався слідом за впровадженням екологічних класів автомобілів за токсичністю їх вихлопу. Чим вищий клас пального – тим, по-перше, менше в ньому речовин, які роблять вихлопні гази шкідливими для людини та природи. А по-друге, тим більше дружнє воно до певних систем автомобіля, переважно – до нейтралізаторів вихлопних газів.

 

Оскільки автовиробники давно вже почали насолоджуватися кожне покоління своїх моделей під чергові нові вимоги екологів, автомобілі виявилися “прив’язаними” до класу пального.

 

Воно й нічого, але надсучасні системи нейтралізації вихлопних газів псуються від палива старих класів. У бензинових машин насамперед страждає каталізатор, у дизельних – сажовий фільтр. У бензинах, виготовлених за нормативами Євро 3, є речовини, які також порушують процес згоряння і відповідно можуть погіршувати динаміку машини.

У сучасних дизелів є свої власні причини “не любити” паливо протоколу Євро 3. Найважливіший показник – цетанове число – у застарілого пального нижче, ніж у сучасного: 49 проти 51. А це означає, що двигун буде гірше запускатися в несприятливих умовах. матиме найгіршу тягу під навантаженням і загалом працюватиме жорсткіше.

Яка шкода мотору від Євро 3

Деякі компоненти палива впливають не тільки на екологічні та експлуатаційні характеристики двигуна, але й на його стан та, відповідно, термін служби.

Так, у стандарті Євро 3 допускається помітно більший вміст ароматичних вуглеводнів у бензині – 42% проти 35% у Євро 5. А це означає, що при використанні “старого” пального двигун буде більш схильний до накопичення відкладень. Це те, що ми називаємо нагаром і що впливає на погіршення віддачі двигуна та прискорене зношування, зокрема, циліндро-поршневої групи.

У дизельного палива старого типу цей показник теж суттєво гірший: вміст поліциклічних ароматичних вуглеводнів за стандартом 2000 року взагалі не лімітується, а за нормами 2008-го – обмежений на рівні лише 3%.

Для дизеля тут ще один персональний мінус: допустиме утримання сажі в солярці протокол Євро 3 допускає аж у п’ять разів більше, ніж можна сучасному силовому агрегату. Тобто сажовому фільтру на свіжій машині доведеться працювати більше – і термін його життя буде коротшим.

Сірка, що погіршує чистоту вихлопу, додатково руйнує каталізатор автомобіля. А ще сприяє корозійному зносу деталей двигуна. Тим часом у паливі Євро 3 її у п’ятнадцять разів більше, ніж у Євро 5: 150 мг/кг проти 10 мг/кг.

Як дізнатися клас пального

В ідеалі клас пального можна дізнатися у оператора АЗС – він повинен показати клієнту сертифікати на всі види палива, що продаються на заправці. Але, чесно кажучи, в наш суворий час паперам важко довіряти здоров’я свого автомобіля. Більш надійний спосіб – купувати бензин та дизель лише на заправних комплексах великої брендової мережі, яка дорожить своїм ім’ям і не розмінюватиме його на кілька гривень прибутку.

Новини
Всі новини
Yamaha презентувала нову XSR125 Legacy 2025, натхненну класичною XT500 Yamaha презентувала нову XSR125 Legacy 2025, натхненну класичною XT500

Yamaha анонсувала новинки для сезону 2025 року, серед яких оновлені моделі...

BMW представила новий гоночний M2: неочікуваний двигун в стилі старого M3 BMW представила новий гоночний M2: неочікуваний двигун в стилі старого M3

Для тих, хто шукає гоночний автомобіль для приватної команди і готовий...

Новий Alfa Romeo Stelvio 2027: стильний кросовер із гібридом та електротягою Новий Alfa Romeo Stelvio 2027: стильний кросовер із гібридом та електротягою

Вже наступного року італійська марка Alfa Romeo представить друге покоління свого...

Новини
Всі новини
Yamaha презентувала нову XSR125 Legacy 2025, натхненну класичною XT500 Yamaha презентувала нову XSR125 Legacy 2025, натхненну класичною XT500

Yamaha анонсувала новинки для сезону 2025 року, серед яких оновлені моделі...

BMW представила новий гоночний M2: неочікуваний двигун в стилі старого M3 BMW представила новий гоночний M2: неочікуваний двигун в стилі старого M3

Для тих, хто шукає гоночний автомобіль для приватної команди і готовий...

Slate представила доступний електричний пікап в США: ціна стартує від 20 000 доларів Slate представила доступний електричний пікап в США: ціна стартує від 20 000 доларів

Компанія Slate планує випустити електричний пікап в США, ціна якого буде...