Асоціація продавців автомобілів із США – зібрано 18000 підписів
Продавці старих американських автомобілів організовують власну асоціацію, щоб мати можливість впливати на законодавчі зміни
Всі, хто продає і обслуговує б / у автомобілі з американських аукціонів твердо мають намір організувати “Українську асоціацію транспорту, обслуговування і ремонту”, щоб мати можливість брати участь у створенні законів, які безпосередньо стосуються автомобільного ринку. Вони вважають, що це допоможе уникнути законопроектів, що перешкоджають покупці бюджетних авто і підвищують їх ціну.
За словами керівника асоціації, співзасновника компанії “Колумб Трейд” Павла Казарьяна, що виступає на прес-конференції в агентстві “Інтерфакс-Україна”, команда планує створити орган, який матиме вагомий вплив на законодавчий апарат, що впроваджує правки і доповнення, що обмежують авторинок.
На думку юриста Романа Волошина, основною метою асоціації є спрощення діяльності підприємців і зменшення вартості оформлення документації на б/в машини.
З його слів, ідея зі створенням асоціації виникла після того, як учасники автомобільного ринку домоглися скасування підготовленого МВС законопроекту про заборону ввезення на територію України авто після аварій.
Внаслідок суспільного розголосу, Кабмін вирішив відхилити ідею МВС і все ж дозволити імпорт авто, призначених для утилізації. Також не пройшла постанова про переклад всієї супутньої документації на українську мову з апостилем.
Незважаючи ні на що Володимир Ковель, який обіймає посаду засновника асоціації, зазначив, що з лютого 2020 р. згідно з даними опитування, 72% реципієнтів не купили машину з США, боячись потенційного ризику. Вони переплатили як мінімум 30% вартості при покупці грузинського і європейського автомобіля або придбали машину не того стану, якого хотіли.
Також, компанії, що імпортують гібридні і електричні авто для таксі, не отримали всіх грошей від інвесторів для покупки машин і загального розвитку бізнесу. Довелося скасувати досить великі угоди на закупівлю китайських, американських і німецьких запчастин, оскільки все ще існував ризик, що даний напрямок незабаром закриється. Деяким компаніям довелося припинити свою діяльність, тому що їхні клієнти перестали з ними працювати, через невизначеність ситуації, що склалася. Багато СТО, які взяли великі кредити під розвиток справи, могли очикувати банкрутства.
Казарьян зазначив, що з метою вирішення даної проблеми було прийнято рішення створити петицію на сайті президента, де вдалося зібрати понад 18000 підписів. Це поклало початок створенню асоціації, оскільки люди зрозуміли, що вони здатні по-справжньому впливати на законодавчі процеси.
Згідно його слів, завдяки асоціації стане можливим об’єднання компаній, що продають б/в автомобілі з США, експедиторських і брокерських компаній, компаній, що постачають запчастини, станцій техобслуговування і регіональних перевізників з транспортними компаніями і службами таксі.
Волошин зазначив, що практично будь-яка зміна на законодавчому рівні має величезний вплив на бізнес, формування ціни на ринку. Це деяких підприємців лякає навіть більше, ніж перевірки з боку контролюючих органів. Асоціація також необхідна, щоб якомога більшу кількість суб’єктів ринку почали працювати в відкриту.
З його слів, після публікації проекту, попит на американські авто скоротився, тому що покупці не до кінця розуміли, як правильно оформляти документи, ставити транспортні засоби на облік, проводити сертифікацію і чи варто взагалі, купувати зараз автомобіль.
Після скасування правок, щоденний рівень продажів досить швидко став збільшуватися, що дозволило вийти на ту кількість угод, яка було раніше.
Безумовно, наплив недорогих авто з США, призначених для утилізації, привів до різкого обвалу ринкових цін. Але по закінченню часу ціни нормалізувалися, а ринок стабілізувався.
Хочемо також зазначити, що при щомісячних поставках близько 10000 американських машин, держбюджет щорічно поповнюється на $ 327,8 млн, а ринковий обсяг в цілому досягає $ 836,64 млн.
За словами Волошина, найчастіше купують авто Volkswagen Jetta і Passat, а також Ford Focus і Fusion, які збираються в Мексиці.