
5 поширених міфів про шини для кросоверів: що варто знати водіям
Кросовери залишаються одними з найпопулярніших автомобілів в Україні, але разом із цим поширюються й небезпечні міфи про їхні шини. Експерти нагадують: віра у хибні поради може призвести не лише до зайвих витрат, а й до аварійних ситуацій.
Міф 1. Шини для кросоверів набагато міцніші
Виробники дійсно роблять SUV-шини з посиленим каркасом і товстішими боковинами. Проте вони не витримують ударів об ями чи штурму бордюрів на швидкості. Такі пошкодження часто неможливо відремонтувати.
Міф 2. Авто з такими шинами можна перевантажувати
Кожна шина має чіткий індекс навантаження. Перевищення допустимої ваги швидко руйнує внутрішню структуру покришки. Для перевезення важких вантажів призначені зовсім інші шини з маркуванням «С», але вони не підходять для кросоверів.
Міф 3. З SUV-шинами можна проїхати будь-де
Малюнок протектора кросоверних шин справді краще працює на ґрунтових дорогах, але у складних умовах (глибока колія, болото чи лід) вони безсилі. У таких випадках допомагають лише спеціальні АТ або МТ-шини та повний привід.
Міф 4. Всі шини для кросоверів — всесезонні
Маркування «M+S» означає, що шину можна використовувати у м’яку зиму. Але у холодних регіонах для безпеки потрібні класичні зимові шини — фрикційні або шиповані.
Міф 5. На кросовер можна ставити шини більшого розміру
Встановлення «нестандартних» коліс може змінити кліренс, але водночас призведе до проблем: неправильних показань спідометра, збоїв у роботі електронних систем і навіть контакту коліс із кузовом.
Отже, шини для кросоверів створені для балансу між комфортом у місті та стабільністю на легкому бездоріжжі. Але вони не роблять автомобіль «всюдиходом». Щоб уникнути поломок і ризиків, водіям варто дотримуватися рекомендацій виробника.