Який бензин розливають на вітчизняних АЗС: відомі результати дослідження палива А-95
03. 06. 2021

Який бензин розливають на вітчизняних АЗС: відомі результати дослідження палива А-95

03. 06. 2021

Експерти Інституту споживчих експертиз провели чергове дослідження, в ході якого було визначено якої якості бензин A-95 розливають у бензобаки машин українських автомобілістів.

Результати дослідження опубліковані на офіційному сайті Інституту. Минулого місяця експертам вдалося виявити досить багато порушень в даній області.

Фахівці вже давно знайомі з досить нехитрими маніпуляціями і спеціальними хімічними реагентами, за допомогою яких деякі «умільці» з бензину А-92 роблять А-95. Таким чином цілком можливо, що якість 95-го бензину, який «розливають» на українських заправках, може бути ще під великим питанням, оскільки продається його значно більше, ніж 92-го.

Саме це питання і зацікавило дослідників Інституту споживчих експертиз, які провели рейд по мережах автозаправних станцій, що користуються особливою популярністю в українських автомобілістів. Як стало відомо у наслідку, що заправляючись бензином А-95, можна мимоволі потрапити в історію з не дуже веселим кінцем.

Найбільше уваги було приділено великим мережам АЗС всеукраїнського масштабу, але для чистоти експерименту зразки палива для аналізу також взяли на регіональних заправках, які позиціонують себе на паливному ринку як дискаунтери. Проби брали по всій території України, тому в руки експертів потрапили зразки бензину 12 мереж: ОККО, АС Ойл, Avantage 7, KLO, Мотта, Sun Oil, Prime, Укрнафта, Фактор, БРСМ-нафта, SHELL, PARALLEL.

Фахівці Інституту розподілили результат експертизи на 3 групи (зони) і кожної присвоїли певний колір – зелений, синій і червоний. До першої (зеленої) були зараховані мережі заправок, паливо з яких підпадає під усі нормативи і стандарти якості, до другої (синьої) – заправні станції, бензин з яких не мав значних порушень згідно вимог профільного ДСТУ, а ось в червону зону потрапили АЗС, які продають некондиційне паливо, тобто таке, яке має відхилення в показниках якості.

Всі зібрані зразки були досліджені в сертифікованій лабораторії, де їх піддали ретельній перевірці на відповідність нормам профільного ДСТУ 7687 до: 2015 (бензин А-95-Евро5). Під час проведення експертизи фахівці перевірили паливо на октанове число, вміст сірки, об’ємні частини ароматичних вуглеводнів і бензолу. Крім цього, проби бензину перевірили на предмет наявності амінів (заборонені присадки, що підвищують октанове число).

Зелена група

З 12 АЗС в зелену зону потрапили тільки зразки 5 заправок – SHELL, ОККО, KLO (паливо українського виробництва SHEBEL), PARALLEL і Prime. Спочатку експерти перевірили октанове число зібраного палива, яке визначає стійкість бензину до передчасної детонації в камері згоряння двигуна. Згідно загальновстановленому нормативу, 95-й бензин повинен мати октанове число не менше 95. Найкращі результати показала мережу заправних станцій ОККО, в паливі якої даний показник склав 96,2 од. Далі йдуть SHELL і швидкозростаюча мережа Prime, октанове число палива яких склав 96,2 од. і 96 од. відповідно. В їхніх колег – PARALLEL і KLO – виявилося по 95,9 од.

Що стосується рівня вмісту сірки, який безпосередньо впливає на термін служби двигуна, то тут у всіх 5 АЗС даний показник повністю відповідав нормам Євро 5. Найнижчий показник був виявлений в SHELL (3,9 мг / кг) і ОККО (4 мг / кг ). Трохи більше в PARALLEL, KLO і Prime, в паливі яких було виявлено вміст сірки близько 5 мг / кг.

Змісту ароматичних вуглеводнів в паливі всіх 5 компаній також відповідає загальновстановленими нормами. У межах норми також виявився і показник на рівень вмісту бензолу. Це токсична речовина, якого в паливі повинно бути якомога менше, оскільки воно негативно впливає на ресурс двигуна. Експертиза показала наступні результати: SHELL – 0,39%, ОККО – 0,45%, PARALLEL – 0,47%, KLO (SHEBEL) – 0,5%. Хочемо підкреслити, що норма не вище 1%.

Ну і звичайно ж, експерти перевірили паливо на утримання амінів – токсичних присадок, які використовують для підвищення октанового числа. Вони заборонені в Україні і в усьому світі. Як і очікувалося, амінів в досліджуваному паливі зеленої зони не виявили.

Синя група

У синю зону потрапили мережі автозаправних станцій Укрнафта, Avantage 7 і Фактор, 95-й бензин яких відповідав всім вимогам ДСТУ, але, так би мовити, впритул. Якщо врахувати, що дані компанії подають себе як дискаунтери, тобто пропонують більш низькі ціни на ринку, то даний результат досить-таки високий. Окремо хочеться відзначити низький вміст сірки в паливі заправок Avantage 7 – всього 5,2 мг / кг.

Червона група

У червону зону потрапив бензин заправних станцій БРСМ-нафта, Sun Oil, Мотта і АС Ойл. В їх паливі експерти виявили недостатню кількість октанового числа: БРСМ-нафта – 92,8 од., Sun Oil – 94 од., Мотта – 94,2 од., АС Ойл – 88,2 од. показники останньої мережі просто шокують. На такому паливі сучасний автомобіль не те, що не поїде, а навіть не факт, що заведеться. Швидше за все, бензин АС Ойл був проведений в підпільних умовах, оскільки завод його ні за що не випустив би.

Далі не менш цікаво. Вміст сірки в зразках червоною групи АЗС перевищено більш ніж у півтора рази. Така ж ситуація і з бензолом. У паливі Мотта бензол взагалі завищений в два рази.

Токсичні аміни виявили в зразках палива мережі Sun Oil. У бензині з заправок БРСМ-нафта на цей раз даних присадок не виявилося (чого не можна сказати за попереднє дослідження), але при цьому значно просіла октанове число.

Підведемо підсумки

Дослідження показало, що на українському ринку все більше простежується тенденція поширення палива підпільного і напівкустарного виробництва. При цьому ціна на подібного якості бензин зовсім не маленька. Однак, не можна не відзначити мережі АЗС ОККО, SHELL і PARALLEL, які торгують перевіреним паливом європейського і білоруського виробництва. Також слід відзначити високий рівень українського бензину SHEBEL, популярність якого поступово зростає. Не залишилася осторонь і мережу Prime, яка грає роль великого регіонального постачальника палива.

Новини
Всі новини
Німецькі автогіганти роблять ставку на водневі автомобілі Німецькі автогіганти роблять ставку на водневі автомобілі

Коли і чому знизяться витрати на водневі технології; зміни водневої політики...

Рейди пасажирських перевезень: хто і що перевіряє Рейди пасажирських перевезень: хто і що перевіряє

У Києві вступили в силу нові правила для пасажирських перевезень та...

Номерні знаки в Україні: по якому принципу формуються та від чого залежать комбінації Номерні знаки в Україні: по якому принципу формуються та від чого залежать комбінації

Державний номерний знак – ідентифікація автомобіля та його власника. Комбінація із...

Новини
Всі новини
Німецькі автогіганти роблять ставку на водневі автомобілі Німецькі автогіганти роблять ставку на водневі автомобілі

Коли і чому знизяться витрати на водневі технології; зміни водневої політики...

Рейди пасажирських перевезень: хто і що перевіряє Рейди пасажирських перевезень: хто і що перевіряє

У Києві вступили в силу нові правила для пасажирських перевезень та...

Авто, які розпізнаватимуть обличчя Авто, які розпізнаватимуть обличчя

Система біометричної ідентифікації Face Connect дасть можливість відкривати й закривати автомобілі....