Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин
22. 07. 2025

Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин

22. 07. 2025

Правильний вибір шин — запорука безпеки та зручності за кермом. Проте водії часто ігнорують такий важливий елемент, як малюнок протектора — саме він значною мірою визначає зчеплення з дорогою, поведінку авто в дощ та загальну керованість. Усі шини ззовні схожі, але їхні протектори бувають трьох типів: симетричні, спрямовані та асиметричні. Кожен має свої особливості й підходить до певних умов.

Що таке протектор і з чого він складається

Протектор — це не просто гумова поверхня. Він має чотири основні частини:

  • Ребра — відповідають за стійкість авто на прямій;
  • Блоки — забезпечують хороше зчеплення, особливо під час гальмування або поворотів;
  • Канавки — відводять воду, зменшуючи ризик аквапланування;
  • Ламелі — дрібні прорізи, які покращують контакт із мокрою або слизькою дорогою.

Симетричний протектор — простий і надійний

Це найбільш популярний тип серед власників легковиків. Візерунок однаковий по обидва боки шини. Вони тихі, комфортні, економічні у витраті пального, а також їх легко переставляти між колесами — це подовжує термін служби. Але в сильний дощ або на снігу такі шини не завжди поводяться найкраще через простішу будову.

Спрямований протектор — ідеальний для дощу та швидкості

Має форму стрілки або букви V, що ефективно виштовхує воду з-під колеса. Ці шини дають чудове зчеплення на мокрій дорозі, особливо на швидкості. Їх часто обирають ті, хто їздить активно або в дощових регіонах. Але є обмеження: їх можна міняти лише між передньою і задньою віссю, не міняючи боків.

Асиметричний протектор — універсальний варіант

Це шини з різним малюнком зліва і справа. Вони поєднують кращі якості обох попередніх типів: зовнішня частина протектора відповідає за стабільність у поворотах, а внутрішня — за зчеплення в дощ. Такі шини добре поводяться в різних погодних умовах, однак важливо встановлювати їх правильно — на боковині вказано, де зовнішня сторона.

Які шини вибрати саме вам

  • Для спокійної міської їзди підійдуть симетричні — вони прості й надійні.
  • Якщо часто потрапляєте під дощ або любите швидкість — беріть спрямовані.
  • Хочете універсальний варіант із кращим зчепленням і стабільністю — обирайте асиметричні.

І пам’ятайте: не можна ставити різні типи протектора на один автомобіль — це негативно вплине на керованість і безпеку.

Новини
Всі новини
В Україні спростили продаж вживаних автомобілів В Україні спростили продаж вживаних автомобілів

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка значно полегшує торгівлю вживаними автомобілями....

Cadillac показав яскравий електричний кросовер Elevated Velocity Cadillac показав яскравий електричний кросовер Elevated Velocity

На автошоу Monterey Car Week Cadillac презентував новий концепт Elevated Velocity...

В «Дії» знову доступні заміна техпаспорта та перереєстрація авто В «Дії» знову доступні заміна техпаспорта та перереєстрація авто

Після 10-денного технічного збою в застосунку «Дія» знову можна замінити техпаспорт...

Новини
Всі новини
В Україні спростили продаж вживаних автомобілів В Україні спростили продаж вживаних автомобілів

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка значно полегшує торгівлю вживаними автомобілями....

Cadillac показав яскравий електричний кросовер Elevated Velocity Cadillac показав яскравий електричний кросовер Elevated Velocity

На автошоу Monterey Car Week Cadillac презентував новий концепт Elevated Velocity...

В Україні на кордоні з Польщею встановлять чотири нові сканери з штучним інтелектом В Україні на кордоні з Польщею встановлять чотири нові сканери з штучним інтелектом

Державна митна служба України повідомила про підготовку до введення в експлуатацію...