Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин
22. 07. 2025

Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин

22. 07. 2025

Правильний вибір шин — запорука безпеки та зручності за кермом. Проте водії часто ігнорують такий важливий елемент, як малюнок протектора — саме він значною мірою визначає зчеплення з дорогою, поведінку авто в дощ та загальну керованість. Усі шини ззовні схожі, але їхні протектори бувають трьох типів: симетричні, спрямовані та асиметричні. Кожен має свої особливості й підходить до певних умов.

Що таке протектор і з чого він складається

Протектор — це не просто гумова поверхня. Він має чотири основні частини:

  • Ребра — відповідають за стійкість авто на прямій;
  • Блоки — забезпечують хороше зчеплення, особливо під час гальмування або поворотів;
  • Канавки — відводять воду, зменшуючи ризик аквапланування;
  • Ламелі — дрібні прорізи, які покращують контакт із мокрою або слизькою дорогою.

Симетричний протектор — простий і надійний

Це найбільш популярний тип серед власників легковиків. Візерунок однаковий по обидва боки шини. Вони тихі, комфортні, економічні у витраті пального, а також їх легко переставляти між колесами — це подовжує термін служби. Але в сильний дощ або на снігу такі шини не завжди поводяться найкраще через простішу будову.

Спрямований протектор — ідеальний для дощу та швидкості

Має форму стрілки або букви V, що ефективно виштовхує воду з-під колеса. Ці шини дають чудове зчеплення на мокрій дорозі, особливо на швидкості. Їх часто обирають ті, хто їздить активно або в дощових регіонах. Але є обмеження: їх можна міняти лише між передньою і задньою віссю, не міняючи боків.

Асиметричний протектор — універсальний варіант

Це шини з різним малюнком зліва і справа. Вони поєднують кращі якості обох попередніх типів: зовнішня частина протектора відповідає за стабільність у поворотах, а внутрішня — за зчеплення в дощ. Такі шини добре поводяться в різних погодних умовах, однак важливо встановлювати їх правильно — на боковині вказано, де зовнішня сторона.

Які шини вибрати саме вам

  • Для спокійної міської їзди підійдуть симетричні — вони прості й надійні.
  • Якщо часто потрапляєте під дощ або любите швидкість — беріть спрямовані.
  • Хочете універсальний варіант із кращим зчепленням і стабільністю — обирайте асиметричні.

І пам’ятайте: не можна ставити різні типи протектора на один автомобіль — це негативно вплине на керованість і безпеку.

Новини
Всі новини
У ЄС планують заборонити компаніям купувати бензинові авто з 2030 року У ЄС планують заборонити компаніям купувати бензинові авто з 2030 року

Європейський Союз готує нові правила, які можуть суттєво змінити автомобільний ринок....

Як розмитнити мотоцикл у 2025 році: покрокова інструкція для українців Як розмитнити мотоцикл у 2025 році: покрокова інструкція для українців

У 2025 році українці все частіше купують мотоцикли за кордоном —...

BMW святкує 108 років: 10 цікавих фактів про легендарного автовиробника BMW святкує 108 років: 10 цікавих фактів про легендарного автовиробника

Вчора, 20 липня, виповнилося 108 років з моменту, як у Німеччині...

Новини
Всі новини
Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин Який протектор краще обрати: пояснюємо різницю між типами шин

Правильний вибір шин — запорука безпеки та зручності за кермом. Проте...

У ЄС планують заборонити компаніям купувати бензинові авто з 2030 року У ЄС планують заборонити компаніям купувати бензинові авто з 2030 року

Європейський Союз готує нові правила, які можуть суттєво змінити автомобільний ринок....

Як розмитнити мотоцикл у 2025 році: покрокова інструкція для українців Як розмитнити мотоцикл у 2025 році: покрокова інструкція для українців

У 2025 році українці все частіше купують мотоцикли за кордоном —...