Які шість доріг в Україні можуть стати платними?
Україну чекає реалізація пілотних проектів ДПП на дорогах. Зовсім скоро (29 жовтня) презентують першу програму ДПП (державно-приватного партнерства) для автомагістралей України. На заході представлять шість пілотних проектів з реалізованим механізмом державно-приватного партнерства.
Як повідомляють першоджерела, презентація пройде за участю Міністра інфраструктури України Владислава Криклій, голови державного агентства автомобільних доріг України Олександра Кубракова, керівника IFC в трьох країнах колишнього СНД (Україна, Білорусь, Молдова) Джейсона Пеллмара, регіонального директора Світового банку в Східній Європі Арупа Банерджі.
Відбудеться представлення головних переваг програми реалізації механізму концесії в дорожній сектор.
Згідно з наданими даними ресурсів, які пов’язані з впровадженням пілотних проектів, першими зміняться наступні 6 доріг:
- частина дороги М-03: Бориспіль – Полтава;
- ділянку дороги М-06: Київ – Рівне;
- маршрут Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв (М-04, Н-11);
- маршрут від Ягодина до Ковеля і Луцька (М-07, М-19);
- маршрут від Харкова до Дніпра і Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
- ділянку дороги М-14: Херсон – Миколаїв.
Слід зазначити, що 26 серпня Кабінет Міністрів України затвердив впровадження нових змін до Порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду, які передбачають компенсації концесіонерам або приватним компаньйонам концесійних виплат за робочу придатність автодоріг загального користування. Так само це стосується і інших відшкодувань відповідно до умов концесійної домовленості. Владислав Криклій вважає дане рішення серйозним етапом назустріч концесійних угод в дорожньому секторі.
Раніше, Криклій оголосив, що в нашій країні будуть передані 1500 км доріг у концесію. “За рахунок Світового банку розроблено попередньо техніко-економічне обґрунтування по 6 маршрутах, загальною протяжністю близько 1500 км. Розмір – приблизно 2 млрд доларів капіталовкладень. Готуємо за даними проектами ДПП”, – поінформував міністр.