Виробництво пального в Україні зупинилося, а частина потужностей для зберігання знищена
Через повномасшатбне вторгнення Росії в Україну розташовані в південних і східних регіонах країни потужності для зберігання та перевалки нафтопродуктів були знищені або заблоковані. А власне українське виробництво після руйнування Кременчуцького НПЗ повністю зупинилося. Через це паливне питання в Україні нині стоїть як ніколи гостро.
Про це розповів керуючий партнер компанії AIM GROUP Corporate Finance & Investment Advisory Павло Присяжнюк. Він зазначив: у зв’язку з військовими діями скоротився обсяг споживання пального у всіх секторах економіки.
«Менше стало споживати пальне й населення. Усього ж у 2022 році споживання палива в Україні, за різними оцінками, знизиться в середньому на 30%», – зазначив експерт.
При цьому він підкреслив: отримана Україною після початку війни підтримка з боку Польщі Румунії «не вирішила загальної проблеми дефіциту пального». Це пов’язано з низкою причин:
обмежена пропускна спроможність залізничного транспорту по західному напрямку – адже в України та ЄС різні стандарти ширини колій;
«занадто мала» кількість наявних в України бензовозів.
«Ситуація ускладнюється ще й відсутністю інфраструктури для зберігання пального. Тих же нафтобаз та перевалки», – розповів Присяжнюк.
Понад те, зазначив він, із настанням сезону збирання врожаю ситуація ускладниться ще більше. Адже в країнах ЄС споживання пального в цей період також зросте, внаслідок чого вони використовуватимуть рухомий залізничний склад компаній Євросоюзу для власних потреб.
«Та й санкції дадуться взнаки. Відмова від споживання російської нафти і перехід на роботу з альтернативними постачальниками призведуть до затримки та обмеження обсягів виробництва на нафтопереробних заводах Євросоюзу», – констатував експерт.