“Сірі” дилери в Україні сприяють розвитку ринку електромобілів
Український ринок електромобілів знаходиться в етапі активного росту.
Його поштовхом стали “сірі” дилери. Офіційні представники світових автовиробників майже не займаються постачанням електричних автомобілів до країни.
За перше півріччя поточного року було імпортовано 12 844 автомобілі з електротягою. Це практично дорівнює загальній кількості електромобілів, ввезених за попередній рік. Та на 50% перевищує загальний обсяг імпорту електричних автомобілів за 2021 рік.
За останні три роки лідером серед електромобілів залишається Nissan Leaf, згідно з даними Міністерства внутрішніх справ України.
Незважаючи на відсутність офіційних представників більшості світових автовиробників на українському ринку, популярність деяких електромобільних марок значно зросла.
Зокрема, Volkswagen ID.4 та Tesla Model 3 також стали часто зустрічаними автомобілями. І це незважаючи на їх недоступність через офіційну дилерську мережу.
Наприклад, офіційний імпортер Volkswagen взагалі не продає електромобілі в Україні. Але більшість нових електричних автомобілів цієї марки надходять з Китаю. А вживані, закуплені на страхових аукціонах – зі США.
Цікавим є той факт, що частка електромобілів зростає. При тому, що загальна кількість імпортованих автівок до України зменшується.
У 2021 році було зареєстровано 8867 електроавтомобілів, що становило лише 1,3% від загальної кількості імпортованих авто. Проте, в 2022 році цей показник вже виріс до 2,5% або 13 722 електроавто. За перше півріччя 2023 року ця частка збільшилася до 7,2%, що становить 12 844 електрокари.
Загалом, зростаючий інтерес до електромобілів та діяльність “сірих” дилерів свідчать про поступове становлення ринку електричних автомобілів в Україні. І сподівано, ця тенденція буде підтримана національними та міжнародними ініціативами для зменшення залежності від традиційних автопалив та зниження викидів CO2.