Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Поради автоекспертів: як вберегтися від шахрайства в боксах під час обов’язкового техогляду
19. 11. 2020

Поради автоекспертів: як вберегтися від шахрайства в боксах під час обов’язкового техогляду

19. 11. 2020

Усе частіше процедура обов’язкового проходження техогляду та сертифікації автомобіля перетворюється на справжній обман.
Наразі, пройти обов’язкову сертифікацію транспортного засобу зобов’язані усі власники авто, куплених за кордоном. Також сюди зараховують і автомобільні салони, які займаються постачанням авто до України. Проходити обов’язковий технічний контроль поки що зобов’язали лише власників вантажівок та авто, призначених для регулярних пасажирських перевезень (автобуси/таксі). Проте, є висока ймовірність, що проходити цю процедуру зобов’яжуть також і власників легкових авто.

Хай там як, а урядовці дійсно активно взялися за розгляд питання, стосовно повернення в Україну обов’язкового технічного огляду, як то було раніше.
Нардепи стверджують, що така ініціатива зменшить аварійність на дорогах та значно знизить показники смертності в результаті ДТП. З іншого ж боку, якщо підхід до проведення обов’язкового техконтролю і сертифікації автомобілів не зазнає кардинальних змін, то ситуація на автошляхах швидше за все залишиться без змін.

Шкода, але з прийняттям рішення Міністерства інфраструктури та ініціатив «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів», процедура техконтролю та обов’язкова сертифікація авто в компаніях, що були створені спеціально для цих потреб, радше нагадує аферу, аніж дієвий та добре продуманий процес.
Дещо, звичайно, можна пов’язати з українськими звичками завжди все “вирішувати”, обходячи гострі кути, виставлені законом, але також чимало питань виникає і до тих, хто забезпечує комфортні умови для таких “рішень”. Хто скільки на цьому заробляє та скільки коштів при цьому потрапляє до бюджету, мабуть, пояснювати буде зайвим.

Якщо розібратися, то у галузі обов’язкового техконтролю творяться справжнісінькі дива. До прикладу, протягом одного місяця одна з ліцензованих компаній провела 2634 обов’язкових техоглядів авто. Виходить близько 85 процедур на день, що не може не вражати. Припустимо, що співробітники фірми працювали цілодобово та без вихідних, то протягом однієї години вони обстежують 3,5 машин. Загалом виходить близько 17 хв на одне авто. Хочемо наголосити, що за умови дотримання всіх вимог стосовно процедури проходження ОТК, на усе необхідно щонайменше 40 хв. Щось цифри зовсім не сходяться…

Ринок сертифікації та обов’язкового техконтролю транспорту наразі аж занадто монополізований. Станом на 2017 рік в Україні діяло 7 компаній, що займалися сертифікацією авто: 1 приватна та 6 державних. Досить швидко державні установи розформували, залишивши цілу мережу взаємопов’язаних приватних фірм, які замість проводити важливу процедуру, просто займаються торгівлею документами.

Окрему увагу варто приділити сертифікації ГБО. Наразі ціна на цю послугу становить близько 3 тис. грн. Як не дивно, переважна частка акредитованих компаній пов’язані з керівництвом Мінінфраструктури. До речі, раніше сертифікація коштувала у 5 разів менше – усього 600 грн. Але, навіть при таких цінах охочих досить багато, що сприяло збільшенню кількості фейкових оглядів, поштових сертифікатів тощо. Як наслідок, маємо нищівну критику з боку представників ЄС та погіршення дипломатичних стосунків з європейською спільнотою.

Міністром  інфраструктури Владиславом Криклієм близько півроку тому було виголошено чимало обіцянок врешті-решт розібратися з цінами та акредитацією фірм. Проте, жодних кроків, щоб вирішити ці питання, так ніхто й не зробив.
На думку юриста Ігоря Черненко, ситуація загострюється ще тим, що чимало українців надають перевагу старим перевіреним методам, тому після відкриття кордонів виїхати до Європи на машині з несправжнім техоглядом буде досить складно.

Щоб уникнути зайвих проблем, експерти радять ретельно відбирати компанії для проходження ОТК та, по можливості, особисто контролювати весь процес проведення процедури. На жаль, далеко не всі власники авто знають, що їхня особиста присутність під час техогляду – одне з ключових правил процедури. Якщо вас переконують в протилежному, наполягайте на своєму або змінюйте компанію.

Під час проведення ОТК фахівець обов’язково повинен:

  • Перевірити гальмівну систему автомобіля.
  • Виміряти димність у відпрацьованому газі двигуна (якщо авто їздить на газі чи дизельному паливі).
  • Виміряти вміст окису вуглецю у відпрацьованому газі двигуна (якщо машина працює на газі чи бензині).
  • Перевірити фари ближнього і дальнього світла, протитуманні фари.

Варто нарешті зрозуміти, що проходження обов’язкового технічного контролю, якщо і не убезпечить від усіх проблем на дорозі, то точно значно зменшить їхню кількість.

Новини
Всі новини
Рихтування без фарбування: інноваційний підхід до ремонту кузова автомобіля Рихтування без фарбування: інноваційний підхід до ремонту кузова автомобіля

Кузов автомобіля – це не тільки естетика, а й важлива частина,...

Ціни на пальне в Україні у 2025 році: нові прогнози та можливі зміни Ціни на пальне в Україні у 2025 році: нові прогнози та можливі зміни

2025 рік може принести українським водіям нові сюрпризи на ринку пального....

Відновлення різьблення автомобільних запчастин: коли варто інвестувати в спеціалізовані набори? Відновлення різьблення автомобільних запчастин: коли варто інвестувати в спеціалізовані набори?

Автомобіль — це складний механізм, і навіть найменші пошкодження можуть спричинити...

Новини
Всі новини
Рихтування без фарбування: інноваційний підхід до ремонту кузова автомобіля Рихтування без фарбування: інноваційний підхід до ремонту кузова автомобіля

Кузов автомобіля – це не тільки естетика, а й важлива частина,...

Ціни на пальне в Україні у 2025 році: нові прогнози та можливі зміни Ціни на пальне в Україні у 2025 році: нові прогнози та можливі зміни

2025 рік може принести українським водіям нові сюрпризи на ринку пального....

Чотири автомобільні функції, які можуть дратувати водіїв: нові технології або зайва незручність? Чотири автомобільні функції, які можуть дратувати водіїв: нові технології або зайва незручність?

У світі автомобільних інновацій не завжди все так гладко, як хотілося...