Німецькі автогіганти роблять ставку на водневі автомобілі
Коли і чому знизяться витрати на водневі технології; зміни водневої політики в Європі і Китаї і будівництво випробувального водневого парку.
Акумуляторна батарея може стати лідером в автомобільній технології майбутнього, але виключати водень, який зараз програє, не можна.
Так вважають деякі великі автовиробники, в тому числі BMW і Audi, які розробляють прототипи легкових автомобілів на водневих паливних елементах разом зі своїм парком автомобілів з акумуляторними батареями, в рамках підготовки до відмови від викопного палива.
BMW – найбільший прихильник водню серед німецьких автовиробників, що намітив шлях до моделі масового ринку приблизно до 2030 року. Компанія також уважно стежить за зміною водневої політики в Європі і Китаї, найбільшому в світі автомобільному ринку.
Компанія преміум-класу з Мюнхена розробила прототип водневого автомобіля на базі позашляховика X5 в рамках проекту, вже частково фінансується урядом Німеччини.
Юрген Гульднер, віце-президент BMW, який очолює автомобільну програму на водневих паливних елементах, сказав Reuters, що в 2022 році автовиробник побудує випробувальний парк з майже 100 автомобілів.
Volkswagen зібрав команду з більш ніж 100 механіків і інженерів, які досліджували водневі паливні елементи і побудували кілька прототипів автомобілів.
Найбільші виробники вантажівок, такі як Daimler, Daimler Truck, Volvo Trucks і Hyundai, вважають водень безпрограшним варіантом, тому що батареї занадто важкі для далеких поїздок.
Проте, технологія паливних елементів поки занадто дорога для масових споживчих автомобілів.
Протягом багатьох років японські автовиробники Toyota, Nissan і Honda і південнокорейська Hyundai були єдиними в розробці та просуванні автомобілів на водневих паливних елементах, але тепер у них є компанія.
Китай розширює свою інфраструктуру заправки водневим паливом: кілька автовиробників зараз працюють над автомобілями на паливних елементах, в тому числі Great Wall Motor, яка планує розробити позашляховики з водневим двигуном, а ЄС хоче побудувати більше водневих заправних станцій для комерційних автомобілів.
Віце-президент BMW визнав, що воднева технологія занадто дорога, щоб бути життєздатною для споживчого ринку сьогодні, але сказав, що витрати знизяться, оскільки автотранспортні компанії інвестують в технологію, щоб вивести на ринок автомобілі на паливних елементах в великих масштабах.
Так автомобільна консалтингова компанія LMC прогнозує, що різні види використання водню, в комерційних транспортних засобах, авіації і зберіганні енергії, будуть стимулювати його впровадження в легкових автомобілях, але в більш довгостроковій перспективі.
За оцінками LMC, в 2030 році на моделі водневих паливних елементів будуть припадати всього 0,1% продажів в Європі, а зростання продажів почнеться тільки після 2035 року.