На СТО збільшилося навантаження через велику кількість авто з США
За словами Олександра Осадчука, директора компанії Atlantic Motors, яка займається імпортом авто з американських аукціонів, ввезення автомобілів з США значно вплинло на завантаженість СТО в Україні.
Здебільше, це відбувається через те, що компанії, подібні Atlantic Motors, займаються тільки купівлею машин на аукціонах і завозять їх в Україну. Ремонтом вони не займаються, тому вибір станції техобслуговування лягає на плечі самих автовласників.
Осадчук підкреслив, що кількість завезених американських авто значно перевищило чисельність майстрів, які мають достатню кваліфікацію для їх обслуговування.
На даний момент відкрилося чимала кількість тіньових СТО в гаражних умовах. Це сприяло збільшенню конкуренції, стабілізації цінової політики, але ніяк не підвищило якості послуг, що надаються. Таким чином, самих СТО багато, а фахівців мало.
Повністю згоден з даними словами і Євген Синянський, який знаходиться на посаді керуючого автосервісом повного циклу “Гарант-Автотехник”. Він окремо відзначає критично недостатня кількість електриків, яких потребує практично кожне СТО не тільки кустарного, а й професійного типу.
На думку Синявського, сервіси ростуть подібно грибам після дощу, тому що вони сподіваються заробити на американських авто. Але на ділі виходить, що без фахівців з належною підготовкою їх просто “розтопчуть” конкуренти.
Автомобілі, ремонт яких обходиться дорожче
Тривалість і вартість ремонту багато в чому залежить не тільки від завантаженості майстрів, а й характеру ушкоджень. Євген Синявський зазначає, що, якщо поломка полягає в гальмівних колодках або ходової частини авто, то ремонт займе один період часу, а якщо в двигуні або КПП, то зовсім інший. Що стосується автомобілів з США, то вони найчастіше вимагають фарбування, тому на фарбувальних пунктах постійно забито.
Як правило, більшу частину часу займає не сам ремонт, а пошук необхідних деталей до авто. Іноді, через те, що доводиться чекати на запчастини з ОАЕ, США, Придністров’я або Польщі, ремонт може затягнутися на кілька місяців.
Якщо ж ремонтируемая марка авто більш-менш популярна в Європі або Україні, то пошук запчастин може прискоритися, що значно прискорює і сам процес ведення ремонтних робіт.
Якщо ж автомобіль складний або має не особливо поширену модель, то його можуть ремонтувати близько півроку, а то й більше.
Особливою популярністю в Україні користується Volkswagen Passat. На його ремонт, за словами керівника “Гарант-Автотехник”, треба було всього 10 днів. Але ремонт даного автомобіля разом з покупкою обійшовся його власнику трохи більше, ніж той розраховував. Якщо за ввезення та розмитнення вони заплатили 7000 $, то на ремонт довелося викинути ще 3200 $.
Коли підняли Фольц, то побачили, що там абсолютно все проржавіла, амортизатор потік, сайлентблоки повністю зносилися. Швидше за все, як припустив Синявський, на авто їздили десь біля океану або іншого якого-небудь регіону, де постійно багато вологи. Також на вартість ремонту значно зросла через заміну системи фільтрів, панелі радіатора і різних дрібних робіт.
Подібні ситуації зовсім не рідкість, оскільки досить часто людям обіцяють, що авто за 7000 $ їм обійдеться в 12000 $, за фактом виходить все 15000 $.
На думку Олександра Осадчука, голови Atlantic Motors, ремонт битого американського авто обходиться не менш 3-4 тис. Доларів.
Бувають випадки, коли досить просто поміняти передній бампер, але вони дуже рідкісні. Якщо продавець обіцяє ремонт за 1-2 тис. Доларів, то це, як правило, банальний обман.