Шановні клієнти,
Ми зіткнулися з кібератакою на онлайн-ресурси нашої компанії. У зв'язку з цим, наші сервіси (веб-сайт, електронні пошти, телефонні лінії) можуть тимчасово працювати з перебоями. Наша команда активно працює над усуненням даної проблеми. Просимо вибачення за можливі незручності та дякуємо за ваше розуміння.

Історичний дебют українського автопрому: вантажівка “Україна 4”
07. 01. 2025

Історичний дебют українського автопрому: вантажівка “Україна 4”

07. 01. 2025

У 1931 році в Харкові на світ з’явилася перша вантажівка, створена на території України, яка отримала назву “Україна 4”. Ця модель стала символом інженерних амбіцій свого часу, хоча її історія виявилася короткою, але дуже значущою.

Як виникла ідея створення “України 4”

Наприкінці 1920-х років в Україні гостро постала потреба у важких вантажних автомобілях. Харківське підприємство “Укртремасс” взяло на себе завдання створення першого масового автомобіля. Команда з 25 конструкторів розробляла нову машину з урахуванням специфіки місцевого виробництва та потреб у транспортуванні важких вантажів.

Основою для створення вантажівки став італійський зразок Lancia Pentaiota, але його конструкцію значно адаптували до українських умов. Всі деталі виготовлялися на заводах Харкова, що підтверджувало високий рівень місцевої промисловості.

 

Особливості моделі та її доля

“Україна 4” була розрахована на перевезення до 4 тонн вантажу, що робило її універсальним транспортним засобом для тогочасного господарства. Однак, на відміну від більш сучасних підходів до автомобілебудування, які базувалися на ліцензійних технологіях провідних світових виробників, харківська вантажівка не мала підґрунтя для масового виробництва.

У той же час на заводах СРСР запускалися серійні моделі, такі як ГАЗ-А (на основі Ford) та ЗІС-5 (з ліцензії Autocar). Їх виробництво включало готові технології та повністю оснащені заводи, що стало основним критерієм для вибору нових автомобільних проєктів.

Через це “Україна 4” залишилася унікальною моделлю — було виготовлено лише два екземпляри. Її перспективи не відповідали глобальній стратегії індустріалізації, хоча технічний потенціал вантажівки був значним.

Хоча “Україна 4” так і не увійшла в серійне виробництво, її створення стало важливою віхою в історії українського машинобудування. Вона продемонструвала можливості місцевих інженерів і заклала фундамент для майбутніх спроб розвивати власний автопром.

Ця історія є яскравим прикладом прагнення до технічного розвитку та ілюструє, як навіть за обмежених ресурсів українські спеціалісти створювали інноваційні рішення, що випереджали свій час.

Новини
Всі новини
Огляд нового пікапа 2025 GMC Canyon Огляд нового пікапа 2025 GMC Canyon

2025 GMC Canyon — це середньорозмірний пікап, який поєднує в собі...

Як точно дізнатися витрату пального: корисна порада для водіїв Як точно дізнатися витрату пального: корисна порада для водіїв

Офіційні дані про витрату пального, які вказує виробник, не завжди збігаються...

В Україні заборонили джипінг у заповідниках: нові правила для водіїв В Україні заборонили джипінг у заповідниках: нові правила для водіїв

В Україні набув чинності закон, який забороняє їздити на позашляховиках і...

Новини
Всі новини
Огляд нового пікапа 2025 GMC Canyon Огляд нового пікапа 2025 GMC Canyon

2025 GMC Canyon — це середньорозмірний пікап, який поєднує в собі...

Як точно дізнатися витрату пального: корисна порада для водіїв Як точно дізнатися витрату пального: корисна порада для водіїв

Офіційні дані про витрату пального, які вказує виробник, не завжди збігаються...

Оновлений Nissan Frontier 2025 року: практичний та надійний пікап Оновлений Nissan Frontier 2025 року: практичний та надійний пікап

Nissan представив оновлений пикап Frontier 2025 року. Цей автомобіль підходить для...