Четвертий колір у світлофора: для чого він потрібний
Світлофори, можливо, отримають ще один, четвертий сигнальний колір.
Спеціалісти з транспорту з Університету Північної Кароліни, що у США, зробили модель трафіку транспортних засобів на дорогах, які включають безпілотний транспорт. Таким чином вони продемонстрували, що додавши ще один сигнал світлофору можливе суттєве зниження простоїв автомобілів на перехрестях, що у свою чергу знизить витрати палива.
Концепція додаткового четвертого білого сигналу світлофора була озвучена ще у 2020 році.
Три кольори світлофора, які існують нині, так і залишать, пропонують додати ще один – білий.
- заборона руху – червоний сигнал
- приготуватися до руху – жовтий сигнал
- дозвіл руху – зелений сигнал
Додатковий білий сигнал світлофора повідомляє водія, що потрібно рухатись так само, як рухається авто попереду. Тобто якщо автомобіль попереду їде, то наступне авто теж має їхати, а якщо стоїть, то потрібно зупинитися.
Ідея із додатковим сигналом світлофора бере за основу очікування, що безпілотники матимуть комунікацію між собою та зможуть розподіляти порядок руху на перехрестях краще, аніж світлофори.
Вченими було змодельовано рух транспорту через перехрестя автомобілями із водіями та безпілотними транспортними засобами. Порядок проїзду між такими авто було розподілено обчисленнями. Різні випадки мали різні розрахунки з використанням стандартних світлофорів та світлофорів із додатковими білими сигналами.
Дослідження показало, що за умови більшої кількості безпілотних транспортних засобів на дорозі, тим більше скорочується час простою авто на перехресті, а з використанням білого сигналу світлофору скорочення стає ще значнішим.
Отже, за умови наявності 10% безпілотних транспортних засобів з усіх учасників дорожнього руху, то затримка на перехресті зменшується на 3%. За умови 30% – затримка зменшується на більше 10%. Чим більше безпілотників на дорозі, тим менше потрібно чекати на перехресті.