Автомобільні шини: різновиди, сезонність
Осінь та весна – період, коли автовласникам варто згадати про “взуття” для свого транспорту. Це питання є важливим, оскільки відповідні до сезону шини по-різному гальмують, мають різне зчеплення із дорогою та впливають на коректне кермування та навіть на витрату палива.
Яка різниця між літніми, зимовими та всесезонними шинами?
- Особливості малюнку протектора (малюнок протектора: асиметричний, V-подібний, стріловидний, спрямований тощо)
- Склад гуми (еластичність, морозостійкість)
- Наявність ламелей
- Наявність шиповки (круглі цвяхи-шипи, зіркоподібні шипи тощо)
Літні шини
Літні шини зазвичай мають гладкий малюнок протектора. Він не має великих блоків та має мінімальну кількість прорізів-насічок. Має широкі канавки для відведення води. Гумова суміш має у своєму складі “силіку” і це робить гуму м’якішою. Завдяки чому покращується зчеплення із дорогою та навіть зменшується витрата палива.
Зимові шини
Зимові шини мають протектор із гострими краями та ламелями (додаткові насічки й прорізи). Ламелі бувають звивисті (для додаткової можливості самоблокування при різкому розгоні та на поворотах) та прямі.
Гума відрізняється за своїм складом, оскільки окрім “силіки”, для м’якості гуми в морозний період, додаються масла та іноді навіть кокосова стружка, яка виконує функцію мікрошипів.
Також зимові шини бувають шипованими. Вони мають на своїй поверхні цвяхи-шипи різної форми для кращого зчеплення із дорогою за умови ожеледиці та снігу.
Шиповані шини призначені для ускладнених умов таких як сильні морози, ожеледиці, сильні снігопади та заметілі. Для відносно очищеного асфальту достатньо просто зимових шин.
Всесезонні шини
Всесезонні шини – універсальні для їзди у будь-яку пору року, проте за умови швидкої їзди жаркою погодою літом та морозною зимою, за умови снігу або ожеледиці, краще використовувати відповідні до сезону шини. Проте всесезонні шини можуть стати “чудовою знахідкою” водіям, які мають спокійну та акуратну манеру їзди та авто із повним приводом.