Технічний огляд легкових автомобілів: європейський стандарт або українська фікція?
18. 09. 2020

Технічний огляд легкових автомобілів: європейський стандарт або українська фікція?

18. 09. 2020

Обов’язкова сертифікація автомобілів зачепила вже більшість покупців зарубіжного автотранспорту. Також це безпосередньо торкнулося власників автомобільних салонів, які імпортують машини в Україну. Обов’язковий технічний контроль (ОТК) в основному відноситься до автовласників вантажівок, автобусів і маршруток, які заробляють за їх допомогою гроші. Проте незабаром дана процедура впаде на голови власників легкових авто.

Так чи інакше, Україна і ЄС вже підписали угоду про асоціацію, згідно з якою до нас повинен повернутися обов’язковий технічний контроль. Передбачається, що це зведе до мінімуму кількість ДТП, причиною яких є несправності машин. Але, якщо підхід до проходження техогляду залишиться колишнім, що-небудь хороше з цього навряд чи вийде.

 

Техогляд

 

Наразі, рішення Міністерства інфраструктури та ініціативи “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів”, процес проведення ОТК і сертифікація скоріше схожі на фікцію, ніж на реально працюючу процедуру. Деякі моменти можна, звичайно, списати на звички деяких водіїв вирішити всі проблеми “на місці”. Відкритим поки що залишається питання – хто в цьому винен і з кого питати. Також залишається під питанням, чи потрапляє що-небудь в бюджет після таких “рішень”.

Зараз спробуємо подивитися, які дива творяться в компаніях, що займаються техоглядом. Наприклад, одна з таких фірм протягом березня 2019 року перевірила 2634 автомобілів. Виходить 85 ВТК в день, при тому, що кожна процедура досить складна і займає чимало часу. Якщо припустити, що вся компанія працює 24 години на добу і 7 днів на тиждень, то вийде в середньому 3,5 перевірки за годину. Тобто на 1 машину знадобитися близько 17 хвилин. Слід зазначити, що на кожну процедуру техогляду необхідно як мінімум 40 хвилин, але ніяк не 17.

Монополізація ринку зайшла настільки далеко, що не обійшлося без втручання депутатів ВРУ. Прем’єр-міністр України отримав звернення від депутата Петра Павловського з приводу створення штучної монополії, створеної за сприяння посадових осіб Мінінфраструктури України. Павловський навів документи, згідно з якими до 2017 року в Україні створили 7 установ, які проводять сертифікацію, з яких 6 було державних. Досить швидко в державних компаніях відкликали ліцензію, а їх місце зайняли приватні фірми, які перетворили процес сертифікації в банальну торгівлю документами.

 

техосмотр Киев

 

На окрему увагу заслуговує процедура сертифікації ГБО (газобалонне обладнання). Зараз дана послуга коштує близько 3 тис. грн, що в 5 разів вище, ніж було раніше. Але навіть при таких розцінках сертифікованим центрам досить важко обслуговувати всіх бажаючих. Через це може збільшитися кількість фейковий оглядів і початися торгівля сертифікатами, що призведе до критики європейських чиновників. Владислав Криклій, який обіймає посаду міністра інфраструктури, обіцяв розібратися з ціноутворенням і акредитацією фірм, але так нічого і не зробив.

За словами юристів, більшість українців продовжують діяти за старою схемою, вважаючи за краще заплатити необхідні гроші і отримати через півгодини всю відповідну документацію. Навіть якщо не брати до уваги моральність таких вчинків і не турбуватися з приводу безпеки на дорозі, то, слід зазначити, що після епідемії коронавируса і відкриття кордонів, виїхати в Європу на машині з липовими техоглядом навряд чи вийде.

Якщо Вам не хочеться потрапити в халепу з технічним контролем, бажано підійти до цього питання з усією відповідальністю, вибравши не тільки надійну компанію, але і особисто перевіривши процес його проведення.

На жаль не всі автолюбителі в курсі основного правила проведення ОТК – вся процедура повинна проходити в особистій присутності автовласника. Тому, якщо Вам не дозволяють бути присутнім під час проведення техогляду, то – або вимагайте своєї присутності на процедурі, або змініть фірму.

 

ОТК

Відносно ОТК, то особливу увагу слід приділити таким моментам:

    • необхідно перевірити гальмівну систему;
    • виміряти димність вихлопних газів авто, обладнаних під бензин або газ;
    • виміряти окис вуглецю у вихлопних газах двигуна під бензин або газ;
    • перевірити фари ближнього і дальнього світла, протитуманні фари.

Проходження ОТК, звичайно ж не є гарантією безпеки на автошляхах, але й може значно зменшити ризик виникнення неприємних ситуацій під час водіння.

Новини
Всі новини
Які шість доріг в Україні можуть стати платними? Які шість доріг в Україні можуть стати платними?

Україну чекає реалізація пілотних проектів ДПП на дорогах. Зовсім скоро (29...

Онлайн сервіс для відстеження доріг — геокалькулятор від Укравтодор Онлайн сервіс для відстеження доріг — геокалькулятор від Укравтодор

Новий онлайн сервіс, розроблений Державним агентством автомобільних доріг України спільно з...

Сертифікація автомобіля Мукачево Сертифікація автомобіля Мукачево

Сертифікація автомобіля Мукачево важлива, якщо планується его ввезення, реєстрація, подальша експлуатація...

Новини
Всі новини
Які шість доріг в Україні можуть стати платними? Які шість доріг в Україні можуть стати платними?

Україну чекає реалізація пілотних проектів ДПП на дорогах. Зовсім скоро (29...

Онлайн сервіс для відстеження доріг — геокалькулятор від Укравтодор Онлайн сервіс для відстеження доріг — геокалькулятор від Укравтодор

Новий онлайн сервіс, розроблений Державним агентством автомобільних доріг України спільно з...

Сертифікація автомобіля в Кременчуці Сертифікація автомобіля в Кременчуці

Наявність сертифіката Євро-5 є обов’язковим для всіх автомобілів, що імпортуються в...